A Kravtex-Kühne csoport új autóbusza – a gyártó tájékoztatása szerint – 1 tonnával lett könnyebb, mint a hagyományos alacsonypadlós buszok, ennek köszönhetően 10-15 százalék üzemanyag megtakarítására képes. A vázszerkezet mosonmagyaróvári Kühnében, az automataváltó az Allison szentgotthárdi gyárában, a futóművek pedig a Rábában készültek.

Az Econell City egy LE-kivitelű, azaz alacsony belépésű konstrukció, amely a második ajtóig alacsonypadlós, hátul pedig normál padlószintű. A Credo honlapján olvasható hír szerint ez a városi buszok szegmenségben újszerű megoldás, holott már több évtizede gyártanak ilyen kialakítású járműveket. Az alacsony belépésű buszokkal kapcsolatban a leggyakrabban felhozott ellenérv az, hogy az emelt padlószint miatt nehézkesebb a közlekedés az utastérben, továbbá a hátsó ajtóknál lassabb az utasáramlás.

Az alacsony belépésű konstrukció miatt az utastérben több dobogó is található

Az alacsony belépésű konstrukció miatt az utastérben több dobogó is található

Az  Econell City tervezésénél a Credo visszatért a hagyományos kiskerekű, 19,5 colos megoldáshoz. A fejlesztés során kihívást jelentett, hogy a konstrukció ne befolyásolja az utastér használhatóságát. Ennek érdekében alacsony magasságú belső lépcsőket alakítottak ki. A busz számos hazai beszállító bevonásával készült el, így árarányos magyar értékhányada mintegy 85 százalékot tesz ki.  

Az autóbuszban nagy teljesítményű, hűtő-fűtő klíma, TFT monitoron alapuló, belső audio-vizuális utastájékoztatás, illetve a négykamerás megfigyelő rendszer,  tolatókamera és ajtónkénti elektronikus jegykezelő, vezeték nélküli internet egyaránt megtalálható.

A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz

A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz

2007 óta ez lesz a nyolcadik Credo tesztbusz, amelyet a gyártó a Budapesti Közlekedési Zrt. rendelkezésére bocsát. A győriek bíznak abban, hogy ezúttal megrendelés is követi a busztesztet, ugyanis a Kravtex-Kühne csoport ezzel a típussal pályázik az agglomerációs buszok beszerzésére egyszer már kiírt, majd visszavont tenderre. A Credo tájékoztatása szerint a típus esélyeit tovább növeli, hogy versenytársainál minimum 15 százalékkal kedvezőbb a vételára.
Nem a véletlen műve a BKK színezés

Nem a véletlen műve a BKK színezés

A legújabb budapesti színtervnek megfelelő, égszínkék buszt az okostelefonnal rendelkező utasok interaktív módon tesztelhetik: az utastérben található QR-kódot beolvasva egy kérdőívet tölthetnek ki, így már utazás közben értékelhetik a járművet. Az észrevételek akár már az első, szériagyártású Econell City-n is visszaköszönhetnek. Az új autóbusz várhatóan tavasszal próbálhatja ki az utazóközönség.