A járművet az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) az EDF-Démász Zrt.-vel, a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karával és a Sedulitas-Pro Kft.-vel együttműködve fejlesztette ki. Az elektromos jármű egy hagyományos Skoda Ab típusú autóbusz átalakításával készült el. Az átépítés során a 72 férőhelyes, 26 ülőhelyes troli belső tere nem változott meg, ugyanakkor a jármű felhasználási lehetőségei pedig lényegesen bővültek.
    
Az önjáró trolibusz rugalmasabban használható, ideiglenes útlezárások, balesetek esetén sem kell szüneteltetni a közlekedést. A jármű üzemszerű körülmények között 1,5-2 kilométert biztonsággal meg tud tenni a felsővezetéktől távol, így lehetőség nyílik például új szárnyvonalak kialakítására is. A járműben egy hozzávetőleg 90 Ah-ás kapacitású, 120 cellás lítium-vas-foszfát akkumulátor kapott helyet, amellyel a troli teljes feltöltöttség esetén 4-5 kilométer megtételére képes. 
A járműveket még hagyományos üzemmóddal, a csehektől vették a szegediek azzal a szándékkal, hogy azokat trolibusszá alakítsák át.

A járműveket még hagyományos üzemmóddal, a csehektől vették a szegediek azzal a szándékkal, hogy azokat trolibusszá alakítsák át.

A szakember közölte, a fejlesztés folytatódik, egy újabb autóbuszt építenek át önjáró trolibusszá. A vezérlőrendszer továbbfejlesztése pedig azt is lehetővé teszi majd, hogy a fékezés során keletkező energiát visszatáplálják az akkumulátorokba. 2007-2008 között az SZKT 11 darab Skoda 21 Ab autóbuszt vásárolt a plzeni közlekedési társaságtól, azzal a szándékkal, hogy trolibuszokká alakítsa át azokat. A járművek 1998-as gyártásúak.
Forrás: MTI