Majdnem három napot, közel húsz órát töltöttem a hannoveri haszonjármű-kiállítás pavilonjaiban, mialatt igyekeztem minél több érdekességet lefotózni. A nagy gyártók óriási standjait alaposabban dokumentálva, a kisebb, de ismert márkák területeit is figyelmesen körbenézve, az ismeretlen kiegészítő-gyártókat pedig futólag érintve készültek a képek, melyek segítségével és némi képzelőerővel szinte bárki úgy érezheti, mintha ő maga is a kiállítás járművei között sétálgatna.
A hannoveri kiállítási központ emblémája forog a torony tetején

Öt ajtó, mint Budapesten
Az elmúlt néhány hónap már szinte csak az IAA-n bemutatott újdonságok beharangozásáról szólt. Áprilisban és májusban, négy hónappal a megnyitó előtt jelentette be a Mercedes-Benz a
Citan és az
Antos érkezését, majd az
Euro 6-os Citaro átadásokról és az
ötödik generációs Setráról szóltak a hírek. Júniusban aztán a
Volvo 7900-as városi buszának hatékonysága került szóba, majd júliusban az
Antos részletei is napvilágot láttak. A
Renault Midlum teljesen elektromos változatának tesztüzeméről is júliusban adtunk hírt, miután a
Fiat Dobló Cargo Maxi XL hatalmas puttonyának kialakításáról beszéltünk. Július végén
testközelből ismerhettük meg a később Truck of the Year 2013 díjat is elnyerő
Iveco Stralis Hi-Way-t, valamint a
Volkswagen Transporter család újdonságait. A Ford Van of the Year 2013 címmel jutalmazott
Transit és Tourneo Custom gyártásáról már augusztusban hallottunk, miközben az
MAN is bemutatta új terméklogóját, a ZF pedig
moduláris váltócsaládjával lépett a nagyközönség elé.

Az Antos műszerfalának összhatása letisztultságot sugall
Az utolsó négy hétben aztán belehúzott az ipar és sorra jöttek az újabbnál újabb információk és hírek. A
Volkswagen California Edition változata után a
Volvo FH beharangozása, majd
bemutatása következett, miközben a PSA csoport
bevezette 115 lóerős 1,6 HDi dízelmotorját kis puttonyosaiba. A Custom után az új
Connectet és a legnagybb Transitot is bemutatta a Ford, a Volkswagen pedig
eT! tanulmányautójárol adott hírt. Tanulmányokban egyébként nem bővelkedett a hannoveri kiállítás, mivel szinte az összes bemutatott jármű üzemképes, menetkész állapotban érkezett a csarnokokba. Így a Peugeot Partner és a Citroen Berlingo
teljesen elektromos változatai is elkészültek és megjelentek, mialatt a
Scania Ecolution kivitelű kamionjai is bizonyítottak rátermettségüket.

A VanHool Astromega emeletes túristabuszában a vezető körül egész klub alakulhat, amit egy kétszárnyú ajtón közelíthetnek meg a kivételezettek
Egy nappal a kiállítás megnyitója előtt a
Caddy-vel bővítette Cross kínálatát a Volkswagen, végül pedig egyedüli újdonságként, a kiállítás első napján a DAF is bemutatta
XF nyergesvontatójának megújult változatát. Az első nap estéjén került aztán sor az
év járművei díjak átadására is, majd a korábban már szóba került
keréknyomás-ellenőrzőjét is közszemlére tette a Continental, miközben a Renault Trucks elnöke
a cég flottájának jövő évi megújulásáról beszélt. Végül a Volkswagen standon látott
Amarok Canyonról is megtudhattunk részleteket, míg a Volvo butikjában megtekinthettük az
FH-hoz illő ruha– és kiegészítő-kollekciót.

A megújult FH
Összességében tehát hónapokkal korábban átfogó képet kaphattunk a kiállítás újdonságairól, amiket aztán megtestesült valójukban is megtekinthettünk. Érdemes hát végigkattintgatni a galériát, mivel sok érdekes és tanulságos fénykép árulkodik a piac és a gyártók jelenlegi helyzetéről, tudásáról, lehetőségeiről. Kellemes nézelődést!