A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Korom Hajnalka, Skoda Felicia 1.3, 2000, 62 000 km

Használtan vettem az autót, másfél évesen másfél millióért. Nyáron hosszú utakon csak 6 litert fogyaszt viszonylag gyorsan vezetve is. A szelepeket rendszeresen be kell állíttatnom, nem nagyon bírják a hajszolt tempót. Igénytelen és megbízható autó, nem kell sokat költenem rá a kötelező szervizeken kívül.

A kényelem megfelelő, nem fájdul meg benne a hátam hosszú utakon sem és sok benne a hely hátul. Parkolásnál megizzadok a szervokormány hiánya miatt. Az enyém az 54 lóerős motorral nagyon gyenge, országúton alig tudom megelőzni a kamionokat, városban viszont jól lehet vele közlekedni.


Egy neves ős nevét elevenítette fel a Skoda, amikor 1994 végén bemutatta első új fejlesztésű autóját, amely már a Volkswagen konszern égisze alatt készült. A hátsó futómű például a VW Golfé. 1996-ban a kínálat kiegészült az 1,9 literes, 64 lovas szívódízellel és a 75 lóerős, 1,6 literes VW motorral. 1998-ban a Felicia az Octaviához hasonló hűtőmaszkot kapott a modellfrissítés során.

A Felicia hozni tudta egy átlagos nyugati kisautó színvonalát. Térkínálata kedvező. Az ülések kellően kényelmesek, a rugózási komfort jó. A Favorit átdolgozott karosszériája a meredekhátú esetében 280, az 1995 második felétől gyártott kombiban 447/1366 literes csomagtartót kínál. Az útfekvés megfelelő, a Felicia nem rosszindulatú. Szervorásegítés nélkül nehezen kormányozható az autó, az itthon eladott Feliciák legnagyobb részéből hiányzik ez az extra.

A kipufogók tartóssága nem éri el az átlagot. A futómű robusztussága elfogadható. A fékek és a világítórendszer meghibásodása az átlagnál gyakrabban merül fel a Feliciáknál. Előfordul, hogy a generátorban meghibásodó diódák miatt töltés nélkül marad az autó, majd az akkumulátor kimerülése után megáll. Zajos lehet a kuplung kinyomócsapágya, de ez nem befolyásolja az élettartamot vagy a tengelykapcsoló működését. A megbízhatóság összességében a Felicia erősségei közé tartozik.

Az elavult 1,3 literes motorokkal szerelt Feliciákból a legnagyobb a kínálat. 54 lóerővel az autó lomha. Az 1997-től bevezetett hengerenkénti befecskendezős, 68 lóerős, 106 Nm-es motorral már jóval élénkebbek a menetteljesítmények. Ugyanekkora volt a központi befecskendezős motor teljesítménye is, amely valamivel alacsonyabb nyomatékot adott le. Az öregecske motorok fogyasztása nem rossz, 6 és 9 liter közötti.

8 liter körül fogyaszt és jól megy a Felicia a hengerenként kétszelepes, ezerhatos benzinessel. A dízel 5-7 liter gázolajat kér 100 kilométerre, és az egy-hármas benzineseknél jobb menetteljesítményeket ad.

Aki Feliciát szeretne vásárolni, a szabadpiacinál jóval megbízhatóbb előéletű autókat talál a www.weltauto.hu oldalon. A Felicia újként is népszerű volt, másod-, harmadkézből is bőséges a kínálat. 1994-es autókat 700 000 forinttól vásárolhatunk a hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján. Az 1996-os típusok nagyjából 800-950 ezres áron cserélnek gazdát. Ennyiért már kombikat is kínálnak.

Az 1998-ban elvégzett modellfrissítés utáni autók ára jóval 1 millió feletti, úgy 1,1-1,2 millió forinttól kaphatók. Az 1,9 literes, kamrás szívódízelek ára használtként sem ereszkedik 1,6 millió forint alá. A 64 lóerős dízel Feliciák jóval többe kerülnek a 75 lóerős benzineseknél. A vezess.hu adatbázisában a cikk megjelentetésekor 42 Skoda Felicia közül lehet választani.