Pár ével ezelőtt az Opel elhatározta, hogy reptéri szeparéban fogadja a Genfben landoló újságírókat, akik azon frissiben megnézhetik a cég újdonságait. Idén a genfi légkikötőben kialakított helyszínen a Karl volt a középpontban.

Spark híján

Az a-ra végződő fantázianevek után szokni kell a Karlt, de amíg a marketingesek maradnak az Opel-fivéreknél, nincs mitől tartanunk. Az öt testvér neve Carl, Heinrich, Fritz, Ludwig és Wilhelm; a típusjelzésként végképp furcsán hangzó Jürgen, Trude vagy Uschi nincs köztük.

Ki is volt Carl von Opel?

Karl, helyesebben Carl von Opel a Rüsselsheimben 1862-ben varrógépgyárat alapító Adam Opel egyik fia. 1869 és 1927 között élt, a nemesi rangot jelentő “von” titulust 1918-tól viselhette – írja a Wikipédia. Az öt Opel-fivér közül Carl, Wilhelm és Fritz vágott bele a családi vállalakozással az autógyártásba, midőn átvették a Lutzmann manufaktúrát 1898-ban. A cégalapítóról elnevezett Adam után a Karl a második újkori Opel, amely a család egy tagjának nevét viseli.

Az autó bevezetésének oka, hogy Chevrolet Spark híján a GM nyomott árú belépőmodell nélkül maradt Európában, pedig ilyenre nagy szükség van. Ám az Adam sosem volt olcsó, az E Corsát végképp nem szeretné a márka 2,5 millióig akciózni, mint kifutó elődjét az elmúlt évben.

3,7 méter, 195 liter

Kellett tehát egy új kisautó, de versenyképes áron. A költségcsökkentést a dél-koreai gyártás biztosítja, az autó színvonalát pedig az Opel. A Genfben kiállított kiskocsi elsőre pofás, rendesen megcsinált autónak tűnt, persze amíg egy métert sem mentünk vele, ez nem több első benyomásnál.

Automatikus légkondi, nagy érintőképernyő, korrektnek tűnő anyagok vártak a belső térben

Automatikus légkondi, nagy érintőképernyő, korrektnek tűnő anyagok vártak a belső térben

Az Agila helyét betöltő kisautó helyből ötajtós, hossza 367,5 cm. 238,5 centiméteres tengelytávja hat centivel haladja meg a szigorúan kétajtós Adamét. Az alaphelyzetben 195 literes csomagtartó 940 literre bővíthető. Az egész jó értékekben szerepe van a viszonylag magas, 147,6 centis karosszériának.

Belül automatikus légkondicionálót, USB-csatlakozó és a műszerfalat meghatározó érintőképernyőt láttunk. Az utastér a kategória más autóihoz viszonyítva nem kelt olcsó benyomást.

Egyféle motor lesz benne, az ezres háromhengeres 75 lóerős

Egyféle motor lesz benne, az ezres háromhengeres 75 lóerős

Számos nagymenő extra lesz kapható a kisautóhoz, felárért sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, parkolóradar, sebességtartó és -határoló rendszer is rendelhető lesz hozzá.

Egyféle motor: benzines, három henger

Motorként az 1,0 literes, de nem Szentgotthárdon készülő háromhengeresre számíthatunk. A 75 lóerős, szívócső-befecskendezéses szívómotorral 170 kilométer/óra a végsebesség, nagyjából 15 másodpercig tart a százra gyorsulás és a szabványos mérési ciklust leutánozva 4,5 l/100 km fogyasztásra számíthatunk. Eco-csomaggal 4,3 liter az étvágy, ami 99 g/kilométer széndioxid-emisszió miatt fontos. Egyelőre ennyit a Karlról, többi genfi cikkünket itt találjátok