Az új Hármasból szabott autópálya fenegyerekről már szóltunk korábban, de nem B3 Bi-Turbo volt az egyetlen premier az Alpina standján a Genfi Autószalonon.

A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 1
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 2

A leggyorsabb dízel szabadidő-autó

A leggyorsabb dízel szabadidő-autó

A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 24
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 25
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 26
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 27
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 28
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 29
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 30
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 31
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 32
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 33
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 34
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 35
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 36
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 37
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 38
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 39
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 40
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 41
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 42
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 43
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 44
Fotó megosztása:
A leggyorsabb dízel szabadidő-autó 45


A BMW-kre szakosodott német manufaktúra elkészítette eddigi első szabadidő-autóját, s ha  belefogott nem is végezett félmunkát. Az XD3 Biturbo 253 km/órás sebességre képes, amivel megelőzi a Porsche Cayenne Diesel S modellt. Igaz csupán 1 km/órával gyorsabb, de akkor is a leggyorsabb dízel szabadidő-autónak nevezhető. Gyorsulása sem kispályás, hiszen a hathengeres dízelmotor 4,9 másodperc alatt löki 100 km/óráig a terepjárós testet.

Az átalakítás alapját a BMW X3 xDrive35d változat adja. A 3,0 literes duplaturbós motor új szívórendszerrel és nagyobb hatásfokú hűtőkkel gazdagodott, amelynek hatására teljesítménye 350 lóerőre nőtt (313 LE korábban), míg maximális nyomatéka eléri a 700 Nm-t (630 Nm). Teszi ezt úgy, hogy képes a szabvány szerinti cikluson 6,8 literes fogyasztást produkálni.

Nem maradt érintetlen a sebességváltó sem, a ZF mérnökeivel együttműködve a nagyobb nyomatékhoz igazították egy két részletet, illetve a gyári hangolástól eltérő vezérlést dolgoztak ki. Állítólag sport módban most határozottabb a váltó, amelyet Alpina szokásnak megfelelően a kormányon – hátul – elhelyezett gombokkal, kézzel is váltásra ösztökélhet a vezető.

Természetesen nem hiányoznak az Alpina klasszikus slágerei, mint 20 küllős felnik, itt 20 colos kivitelben, a kissé módosított lökhárító, a liláskék számlapok (300-ig kalibrálva), a különleges bőrborítás és a zöld-kék díszítés. Utóbbi a kormány varrásán cérna formájában, míg az ajtókon és műszerfalon, világító díszcsíkként tűnik fel.

Terepre persze ezzel az X3-ssal aligha megy bárki is, annál inkább az Autobahn belső sávjába…