Az Amerikában és Kínában már bemutatott új Malibu áll majd a Chevrolet standjának középpontjában a 2011-es Frankfurti Autószalonon. Európában eddig nem volt kapható a Malibu, jövőre viszont megjelenik a márkakereskedőknél az áprilisban bemutatott vadonatúj változat, mint a márka zászlóshajója.


Az Opel Insignia padlólemezére épülő modell 4859 mm hosszú, 1854 mm széles és 1462 mm magas, vagyis kicsit rövidebb, kicsit szélesebb és kicsit laposabb mint egy VW Passat. Lényegében azonban hasonló a két autó. A Malibu tengelytávolsága 2737 milliméter.

Kétféle négyhengeres motor kerül a Malibuba. A benzines 2,0 literes és 164 lóerős, a dízel adatai 2,4 liter és 169 lóerő. Európában a Malibu egyaránt kapható lesz manuális és automata sebességváltóval is.

A blokkolásgátló, a kipörgésgátló mellett elektronikus menetstabilizáló, elektronikus fékerő-elosztó, fékasszisztens, kanyarodási fékszabályozás, hidraulikus fékmelegedés-kiegyenlítés és motor-féknyomaték szabályozás tartozik az autó elektronikai arzenáljához. Összesen nyolc légzsák – kétfokozatú frontlégzsákok, két első mellkas-medence oldallégzsák, függönylégzsák – védi az utasokat. A közepes és felső felszereltségi szinthez parkolás-segítő és tolatókamera is kapható.

Egyelőre azért senki ne rohanjon a kereskedőhöz előleget fizetni, hiszen Európában és Magyarországon is csak jövő év végén jelenik meg a Malibu. Korábban a Chevrolet az Epicát kínálta ebben a kategóriában.