A Brit Nagydíj első köre komoly balesetet hozott, Kimi Räikkönen egy szerencsétlen elfékezés után a szalagkorlátnak vágta a Ferrarit, majd visszapördült a pályára, ahol Felipe Massával ütközött. A finn pilóta zúzódásokat szenvedett a lábán, de a 47 G- becsapódáshoz képest könnyen megúszta, a csapat közlése szerint Németországban versenyezni is fog. 
Nála is szerencsésebb volt azonban a marussiás Max Chilton, aki a formaautós pilóták rémálmát, a fejre érkező törmeléket kerülte el ugyanekkor:
“Hogy őszinte legyek, elég nagy mázlim volt az első körös balesetnél. Láttam, hogy az egyik Ferrari kiszalad a bukótérbe, és amikor visszatért, úgy tűnt, hogy megugrott a kerékvetőn. Egy pillanatra visszanyerte az irányítást, de aztán kitört. Tudtam, hogy ez nagy ütközés lesz, ugyanis a szalagkorlát 45 fokos szögben állt a pályához képest, gumifal pedig nincs ott” – mesélte a verseny után. 
“Vártam, hogy történni fog valami, olyan volt mint valami robbanás, a törmelékek a menetirányra merőlegesen röpködtek balról. Láttam valami nagy ezüst színű darabot, felém repülni, a felni egy része lehetett, aztán becsuktam a szemem és éreztem egy nagy becsapódást. Hála az égnek, az autó orrát találta el, onnan pedig a bal fékhűtőnek pattant” – idézte fel Chilton az ijesztő esetet.
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 1
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 2

F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó

F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó

F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 37
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 38
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 39
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 40
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 41
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 42
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 43
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 44
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 45
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 46
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 47
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 48
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 49
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 50
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 51
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 52
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 53
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 54
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 55
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 56
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 57
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 58
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 59
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 60
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 61
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 62
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 63
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 64
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 65
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 66
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 67
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 68
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 69
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 70
Fotó megosztása:
F1: Életveszélyes balesetet úszott meg a sereghajtó 71


Az angol versenyző potenciálisan halálos balesetet úszott meg – emlékezetes, hogy 2009-ben a Forma-2-ben Henry Surteest egy pályára visszapattogó gumi ölte meg, Felipe Massa pedig életveszélyes fejsérülést szenvedett, amikor a Magyar Nagydíj időmérőjén a sisakjának ütközött egy rugó.  
Chilton az első kör után egyébként büntetést kapott, ugyanis a sérült autóval a bokszutcába hajtott be, amikor az le volt zárva megszakítás miatt.
“Visszamentem a bokszutcába, nem tudtam a szabályt, hogy piros zászló alatt tilos bemenni. De azt hittem, a futamomnak lőttek, azonban a leállás alatt sikerült megjavítani az autót” – mondta a végül 16. helyen záró angol.