Bár az Indiai Nagydíj időmérője szokás szerint Sebastian Vettel elsőségét hozta, a kvalifikáció ezúttal kimondottan érdekesen alakult, potenciálisan izgalmas versenyt alapozott meg.
A Pirelli az előző két évnél belemenősebb gumikombinációt szállított Indiába, a közepest nem a kemény, hanem a lágy keverékkel párosították. 
F1: Két kör után kiáll Vettel? 1
F1: Két kör után kiáll Vettel? 2

F1: Két kör után kiáll Vettel?

F1: Két kör után kiáll Vettel?

F1: Két kör után kiáll Vettel? 39
F1: Két kör után kiáll Vettel? 40
F1: Két kör után kiáll Vettel? 41
F1: Két kör után kiáll Vettel? 42
F1: Két kör után kiáll Vettel? 43
F1: Két kör után kiáll Vettel? 44
F1: Két kör után kiáll Vettel? 45
F1: Két kör után kiáll Vettel? 46
F1: Két kör után kiáll Vettel? 47
F1: Két kör után kiáll Vettel? 48
F1: Két kör után kiáll Vettel? 49
F1: Két kör után kiáll Vettel? 50
F1: Két kör után kiáll Vettel? 51
F1: Két kör után kiáll Vettel? 52
F1: Két kör után kiáll Vettel? 53
F1: Két kör után kiáll Vettel? 54
F1: Két kör után kiáll Vettel? 55
F1: Két kör után kiáll Vettel? 56
F1: Két kör után kiáll Vettel? 57
F1: Két kör után kiáll Vettel? 58
F1: Két kör után kiáll Vettel? 59
F1: Két kör után kiáll Vettel? 60
F1: Két kör után kiáll Vettel? 61
F1: Két kör után kiáll Vettel? 62
F1: Két kör után kiáll Vettel? 63
F1: Két kör után kiáll Vettel? 64
F1: Két kör után kiáll Vettel? 65
F1: Két kör után kiáll Vettel? 66
F1: Két kör után kiáll Vettel? 67
F1: Két kör után kiáll Vettel? 68
F1: Két kör után kiáll Vettel? 69
F1: Két kör után kiáll Vettel? 70
F1: Két kör után kiáll Vettel? 71
F1: Két kör után kiáll Vettel? 72
F1: Két kör után kiáll Vettel? 73
F1: Két kör után kiáll Vettel? 74
Fotó megosztása:
F1: Két kör után kiáll Vettel? 75


Az utóbbi gyorsan is kopik, ezért a kvalifikáció utolsó szakaszában Mark Webber (4.), Fernando Alonso (8.) és a két McLaren (9-10.) a gyorsabb lágy helyett a lassabb, de jóval tartósabb közepesen futott mért kört, hogy vasárnap azokon rajtoljanak majd. A céljuk, hogy a lággyal kezdő Vettel és társaik korai első cseréje után jóval hosszabb első etapon előnyt autózzanak ki.
A versenyzők-csapatok 5-6 körös első szakaszt emlegetnek a lágy gumis versenyzők esetében, de a Pirelli saját számításai szerint még ennél is jóval korábban kell majd kimenniük, ha az ideális stratégiát akarják futni.
A gumigyártó szerint az optimális, leggyorsabb stratégia a 60 körös futamon a lágy-közepes-közepes menet lesz a 2.(!) és 28. körben elvégzett cserékkel. Természetesen a közepessel rajtolva is lehetséges a győzelem – legalábbis Webber számára -, ahhoz szintén a 28. körben kell felvenni a második szett közepest, majd az 57. körben elvégzett második kiállás után 3 kört kell sprintelni a lágyakon.  
A Pirelli szerint a lágyak maximum 15 kört bírnak, míg a közepes keveréken 30-35 kör tehető meg. A két keverék között egy másodperc a tempókülönbség körönként.