A Marussia a korábbi “hagyományainak” megfelelően 2013-ra is egy újonc (Max Chilton) és a tapasztalt Timo Glock párosával készült, de idén januárra világos lett, hogy az anyagi források annyira szűkösek, hogy a németet egy második fizetős versenyzőre kell cserélni.


Glock ment, a helyére pedig a tavalyi GP2-második Luiz Razia érkezett, azaz a kiscsapat F1-es tapasztalat nélküli pilótapárossal kezd. Az azóta a DTM-ben helyet talált Glock szerint ez gondot okozhat majd a Marussiának. 
“Biztosan nem lesz könnyű dolguk, főleg a tesztelésnél, amikor arra van szükség, hogy az autó gyengeségeit pontosan feltérképezve tudjanak dönteni. Az ilyesmihez mindenképp tapasztalat kell. Nagy nyomás helyezkedik Luizra és Maxre, hogy gyorsan elkapják a tempót az autóval” – nyilatkozta az Autosportnak.
“Kulcsfontosságú tudni, hogy a szimulációs eredmények talán nem pontosan érvényesülnek a pályán, és ez alapján hogy lehet továbblépni” – tette hozzá az egykori Jordan-, Toyota- és Marussia-pilóta.
Glock egyébként megérti a lecserélését, tudja, hogy még az így nyert pénzzel is óriási kihívás közelebb kerülni a régi csapatokhoz.
“Egyszerűen további pénzügyi forrásokra van szükség a továbblépéshez, a fejlődéshez. A nagycsapatok sem állnak le a fejlesztéssel, ez pedig nagyon nehézzé teszi a kicsit dolgát a felzárkózást illetően. A nagyok minden futamra visznek valami újítást, míg a kicsik talán csak 5-6 versenyenként hoznak újabb csomagot.”
“De a Marussia azért így is egyértelműen előbbre lépett idén. Az autó gyorsabb. A kulcs a további fejlesztés, és az lesz, hogyan bánnak majd a KERS-szel” – utalt a csapat által idén először használt berendezésre.