A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Lotus F1 bemutatta 2013-as modelljét, az E21-est. A 2012-ben nyolc dobgót és egy győzelmet szerző alakulat az enstone-i bázisáról a YouTube-on online közvetítette a bemutatót.
A fekete-arany járgányt idén is ugyanaz a páros vezeti a két-két év kihagyás után tavaly visszatért Kimi Räikkönen és Romain Grosjean próbál majd a 2012-esnél is jobb eredményeket hozni.
A több piros szín és az első szárnyon megjelent Burn-logó mellett autón azonnal szembetűnő, hogy megmaradt a “kacsacsőr” – a tavaly biztonsági okokból megtört orrokat idén már egy szépségpanellel szabad letakarni, de a Lotus nem élt a lehetőséggel, legalábbis egyelőre. A technikai igazgató James Allison azt mondta, pillanatnyilag kizárólag esztétikai okból nem éri meg felszerelni a plusz súlyt – ami egyébként mindössze néhány gramm.
A hátsó szárnyon látható a 2012 folyamán sokáig fejlesztgetett-tesztelt, de a versenyen nem alkalmazott dupla DRS, valószínű, hogy idén már élesben is bevetik majd. 
“Biztosíthatok mindenkit, hogy nagyon sokat dolgoztunk az autón. Az egész csapat szívvel-lélekkel dolgozott ezen a járgányon már hosszú ideje. De tényleg j dolog elsőként bemutatót tartani. A 2013-as szabályok nagyon-nagyon hasonlóak a 2012-esekhez, szóval az autók is hasonlóak maradnak. De ahogy mindig, az ördög a részletekben rejlik, és azok együtt jelentős teljesítményjavulást adhatnak. Sok új ötlet van az autón, és olyanok is, amelyekkel már évek óta foglalkozunk” – magyarázta Allison, aki a dupla DRS-re is kitért. 
“Ezen még továbbra is dolgozunk, a megoldásunk passzív jellege miatt ezt nem zárják ki a szabályok. Persze nem ettől lesz varázsütésre gyors az autónk, de ez is hozzáadhat az egész csomaghoz.” 
Az új autó amúgy nagyon hasonlít a tavalyira, lehetséges, hogy egy demójárgányt mutattak csak új festéssel, és a jövő heti jerezi teszten már egy egészen más E21-es lép majd pályára.
A csapatvezetők és a két pilóta is arról beszélt, hogy szeretnék megtartani a tavalyi lendületet és még előrébb lépni, de egyelőre, a tesztek és a versenyidény elindulása előtt nem érdemes tippelgetni. Ezzel együtt Räikkönen nem zárta ki, hogy akár komoly eséllyel küzdjenek a bajnoki címekért:
“Az eddigi közös munka alapján világos, hogy ez egy igazi versenycsapat, a múltban már nyertek bajnokságokat. A tavaly látottak alapján egyáltalán nem tartom lehetetlennek, hogy újra sikerüljön valamikor. Persze erősek az ellenfelek, mindenki a győzelemre hajt. De a csapatnak korábban már sikerült megvernie mindenkit, szóval újra lehetséges.”
Grosjean hangsúlyozta, hogy a idén nagyon igyekszik majd a tavalyi évét “színesítő” hibákat, balhékat, baleseteket elkerülni.
“Szerintem mindenki kíváncsi arra, hogy képes leszek-e egyenletesen teljesíteni, hiszen ebben nem voltam igazán jó tavaly. Az biztos, hogy minden tőlem telhetőt megteszek majd, hogy bebizonyítsam, képes vagyok erre. Idén a lehető legtöbbször szeretnék úgy kiszállni az autóból, hogy tudom, jól végeztem a dolgomat. Azzal a tudattal, hogy mindent megtettem, és büszke lehetek az edzésemre vagy a versenyemre. Remélem, idén sokszor érezhetem majd ezt!”

A csapat azt is bejelentette, hogy tartalékosként szerződtette a 2012-es GP2-bajnokot, Davide Valsecchit. Az olasz pilóta az előző években a HRT-nél és a Caterhamnél is tesztelt, de az év végi ifjoncteszten már a Lotusban ült. Az alakulat a tavaly az Olasz Nagydíjon Romain Grosjeant helyettesítő Jerome D’Ambrosiót is megtartja, de a belga idén a gyárban, a szimulátoron dolgozik majd a 2014-es fejlesztéseken, nem lesz ott mindig a futamokon.