Tegnap röppent fel, mostanra hivatalos: Timo Glock három szezon után távozik a Marussiától (korábban Virgin). A német pilótának elvileg egészen 2014-ig volt szerződése a kiscsapattal, de közös megegyezéssel a válás mellett döntöttek.
Glock 2004-ben mutatkozott be az F1-ben a Jordannél, de nem tudott megragadni, csak 2008-ban kapott újra lehetőséget a Toyotánál. A japán gyártó 2009 végi kiszállása után a Renault is hívta, de ő az akkor épülő Virginhez szegődött inkább, ahol 2010-től három éven keresztül a mezőny végében autózgatott.
“Volt három szép évem a Marussiánál, amely alatt aktívan részt vállalhattam a csapat Forma-1-es építkezésében. Szeretnék sok szerencsét kívánni a következő időszakhoz és köszönöm mindenkinek a kellemes közös élményeket. Bár nem így terveztem eredetileg, igazán izgat a jövőm, remélem, hamarosan arról is közölhetek híreket!” – mondta Glock a közösen kiadott sajtóközleményben. 
A csapatfőnök, John Booth így búcsúzott a pilótától:
“Timo igen jelentősen hozzájárult a csapatunk munkájához az elmúlt három évben, segítségével 2012 egy részében már a konstruktőri bajnokság 10 helyére is fel tudtunk kapaszkodni. Timo fantasztikus versenyző, és nagyon közkedvelt csapattag volt.”
“A csapatunkat a tapasztalat és a fiatal tehetségeknek adandó lehetőség modelljére építettük, eddig így működtünk. De a sportág kihívásai miatt lépnünk kell, hogy biztosíthassuk a hosszabb távú működésünket – a nehéz gazdasági körülmények mindenkit érintenek, a Forma-1-es csapatokat is.”
“Köszönjük Timónak, hogy hajlandó volt erre a döntésre úgy, hogy érvényes szerződéssel rendelkezett. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőt illetően, előre gratulálunk annak a csapatnak, amely képes lesz megszerezni egy ilyen versenyképes, tapasztalt és profi pilóta szolgálatait! A megfelelő időben a felállásunkról is tájékoztatást adunk majd.”
Ahogy Booth utalt rá, a döntés hátterében a pénz áll, míg Glock nagyjából 2 millió eurós fizetést húzott a Marussiától, a kiscsapatnak fizetős pilóta kell, állítólag olyat keresnek, aki legalább 5 milliót tud hozni. Az alakulat korábban már leszerződtette az újonc Max Chiltont 2013-ra.
Jelölt bőven akadhat, a korábbi pilóta, Jerome D’Ambrosio, Bruno Senna, Luiz Razia, Sebastian Buemi neve is felröppent a különböző sajtótermékekben az elmúlt órákban.
És hogy mi lesz Glockkal? A Force Indiánál és a Caterhamnél még van ürse hely az F1-ben, de szinte biztos, hogy a Német Túraautó-bajnokságba (DTM) megy, a BMW-hez. A BMW-vel hosszú távú tartóssági versenyeket szereplő Dirk Müller már tegnap így írt a Twitteren: “Gratulálok, üdv a klubban!”, amire Gock így felelt: “Psszt, de azért köszi!”.