Bár a Mercedes 2012 harmadik versenyén, Kínában megszerezte első újkori futamgyőzelmét, az ezüst nyilak az idény előrehaladtával egyre versenyképtelenebbek lettek, a harmadik gyári év sem hozott előrelépést, sőt…
A csapatfőnök, Ross Brawn korábban azt mondta, hogy az éve elejére kifejlesztett újításba, a dupla DRS-be fektetett munka vonta el a figyelmet az egyéb területekről, azonban egy frissebb interjúban  arról beszélt, hogy a teljes aerodinamikai részleg rosszul dolgozott tavaly, a fejlesztés helyett az átalakulás, átszervezés kötötte le az erőket. 
A Ferrari még tavasszal csábította el a Mercedes vezető aerodinamikusát, Loic Bigois-t, Brawn pedig úgy véli ez a veszteség, és az új méretarányú modellre való átváltás meg is pecsételte a szezont:
“Úgy döntöttünk, hogy átszervezzük az aerodinamikai részlegünket, de ki kellett várnunk, amíg az új főnök, Mike Elliot a Lotus utáni kényszerpihenőjét töltötte. Loic távozása után nem sikerült kielégítően megoldanunk az átmenetet. A tetejébe ugyanekkor zajlott a 50 százalékosról 60 százalékos méretarányú szélcsatornás modellre való áttérésünk is, és egyéb dolgok is akadtak az aerodinamikai részlegnél. Ezek a dolgok befolyásolták a munkánkat.”
Brawn hozzátette, hogy a 60 százalékos modellre való átállás elkerülhetetlen volt:
“Úgy gondoltuk, hogy a gumik tekintetében sokkal reprezentatívabb adatokat kapunk a 60  százalékos modellnél, mint az 50 százalékosnál. A Pirelli mindkét méretet legyártja, de mostanra már csak két csapat használ 50 százalékost. A Pirelli legjobb munkája esetén is jobb visszajelzéseket ad a 60 százalékos modell, szóval mindenképpen lépni akartunk.”
“Az évek alatt a szélcsatornás modellbe is egyre több felszerelés, mérőeszköz került, és egyszerűen túl kicsi lett az 50 százalékos méretarány. Voltak dolgok, amiket egyszerűen nem tudtunk kipróbálni, mindenképp kellett a 60 százalékos változat. Ez a szabályok szerinti maximum, most már nem lesz ezzel munkánk.”
A Mercedes 2012-t a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárta, az alakulat épp csak megúszta, hogy a svájci privát csapat, a Sauber megelőzze. A gyenge év miatt a motivációját veszített Michael Schumacher és végül a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug is távozott.
A német prémiummárka az elmúlt két szezonban kismillió mérnököt, szakembert igazolt más csapatoktól, amire a koronát a Lewis Hamilton leszerződtetése tette fel. 2013-ban, azaz a negyedik F1-es évben a volt mclarenes angol szolgál majd Nico Rosberg mellett.