Noha az idei szezonnal kapcsolatban naponta elhangzik a fordulatos jelző, az elemzések alapján egy viszonylag fix kép rajzolódik ki az erőviszonyokról. A német Auto, Motor und Sport az időmérőkön és a versenyeken mutatott tempót is elemezte, a kvalifikációhoz a csapatokat olykor legnagyobb erőbedobásra késztető Q2-ben mért időeredményeket használva. A Q3 azért sem jöhetett szóba, mert ezt taktikai okokból több csapat is ki szokta hagyni.

A köridők átlagolása alapján a Q2-ben a McLaren a leggyorsabb, míg a második helyre a Mercedes került. Schumacherék lemaradása mindössze két század az éllovas MP4-27-tel szemben. A harmadik hely a Lotusé a Q2-es eredmények alapján, míg a negyedik a világbajnoki címvédő Red Bull. A további sorrend Ferrari, Williams és Sauber, az első hét helyezett között mindössze négy tized a differencia.

Noha a Red Bull időmérős lemaradása több mint egy tized, a versenyeken a világbajnoké a legjobb tempó a köridők átlagolása alapján. A második hely meglepetésre a Sauberé, a svájci istálló lemaradása kevesebb mint egy tized a Red Bullhoz képest. Ahogy a Q2-ben, a versenyeken is a Lotus a harmadik leggyorsabb alakulat.

Nagy meglepetés a Toro Rosso eredménye, a kiscsapat hátránya mindössze fél másodperc az anyaistálló Red Bullhoz képest, ami azt jelenti, hogy a faenzaiak az időmérőbajnok McLarennél is gyorsabbak. Nem lehet büszke versenytempójára a Mercedes, Nico Rosberg sanghaji győzelme ellenére a csapat csak a Caterhamnél, a Marussiánál és a HRT-nél gyorsabb a versenyeken. “Sem a forgalom, sem Michael Schumacher balszerencse-sorozata nem magyarázza a Mercedes közel egy másodperces lemaradását” – írta az Auto, Motor und Sport.