Kedden reggel a Mercedes GP idei versenyautója, a W03-as is bemutatkozott Barcelonában, amelytől végre igazán jó eredményeket remél az istálló. Ross Brawn csapatfőnök szerint muszáj feljebb lépnie az alakulatnak az elmúlt két idény negyedik helyei után, idén minden lehetőség adott a javulásra és a dobogós helyekért való küzdelemre.

“Előre kell lépnünk” – mondta Brawn. “Senkit nem tesz boldoggá az állandó negyedik hely, a csapatból senki sem ezért van itt. Javulnunk kell, de egyelőre csak óvatosan bízunk az erőnkben, a forrásainkban és abban, amit építünk.” Brawn szerint bátran építkezhet a Mercedes GP a megerősített technikai stábra, amelynek már tagja Bob Bell, Geoff Willis és Aldo Costa is.

“Nagyon fontos, hogy meg tudtuk erősíteni a csapatot. Mérnökeink révén sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezünk, mint 12 hónappal ezelőtt, különösen Bell, Willis és Costa érkezésének köszönhetően. Úgy gondolom, hogy ezzel a nagyszerű csapattal sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudunk reagálni azokra a problémákra, amelyekkel szembesülhetünk.”

“Nem tudom, hogy mire leszünk képesek az új autóval, de abban biztos vagyok, hogy sokkal erősebben tudunk fejlődni, mint eddig bármikor. Egyértelműen készen állunk a dobogós helyezésekre, mint minden csapat, mi is alaposan kielemeztük, hogyan tudnánk javulni. Ezzel együtt nagyon fontos volt, hogy ne romboljuk le, amit eddig felépítettünk.”

Brawn továbbra is jó döntésnek tartja, hogy a csapat új autója kihagyta az első, jerezi tesztet, bár elismeri, hogy így kevesebb idő maradt a W03 első versenyre való felkészítésére. “Jerez nagyon fontos volt számunkra, mert össze akartuk vetni a régi és új autó, illetve a tavalyi és idei gumik teljesítményét. Mivel a 2010-es autó nagyon megbízható, végig tudtuk csinálni a tervezett programot, három nap alatt annyi kilométert tettünk meg, mint mások négy alatt. Ez rengeteg hasznos gumitesztet jelent, így az új autón már nyugodtan koncentrálhatunk az új dolgokra.”

Az idei trendeknek megfelelően a W03-as lépcsős orrú, a Mercedes nem akart sokat kockáztatni. Ezt Brawn azzal magyarázta, hogy a W02-es több radikális megoldása sem hozta azokat az eredményeket, amit vártak tőle. “A W03-as elegáns képviselője az új szabályoknak, egyértelmű lépést jelent előre elődjéhez képest. Ez a formára és a kifinomultságra is vonatkozik. Tavaly bátor autót építettünk, és ugyan a radikális megoldások egy része nem hozta a várt eredményeket, sokat tanultunk ezekből a leckékből.”