Noha a tavalyi előszezonban sok problémát okoztak a McLaren radikális fejlesztései, a csapatot ez nem tántorította el attól, hogy a 2012-es autóval is bátor legyen. Az MP4-27-ről már korábban kijelentették a wokingiak, hogy a korábbi évektől eltérően kevésbé konzervatív szellemben fejlesztették, Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint a munkának eleve úgy fogtak neki, hogy óvatosságról szó sem lehet.

Whitmarsh a merész újítások ellenére sem számít nehézségekre a téli tesztszezonban. “Idén nem voltunk óvatosak, de a teljesítménybe beletaláltunk” – nyilatkozta Whitmarsh. “Kitűztünk magunk elé néhány kemény célt, ha ezeket elérjük, harcban lehetünk a világbajnoki címért. Egyelőre nem teljesítettük ezeket a célokat, de egy kis munkával fogjuk.”

“Szörnyű tesztszezonunk volt tavaly, örülnék, ha idén nem kellene ezekkel a problémákkal küzdenünk és minden erőnkkel az autóra koncentrálhatnánk. Nem számítunk a tavalyi tél megismétlődésére.”

“Nem gondolom, hogy konzervatívak lettünk volna. Természetesen a kreatív agyak folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, amelyek másodperceket jelentenek, de sajnos ezek a találatok az F1-ben korlátozottak. A bemutatástól kezdve minden csapat fejleszti az autókat az ausztráliai időmérőig, egyes csapatok nagyot lépnek előre addigra. Nekünk is ezt kell tennünk.”

Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója szerint alaposan átgondolták a mérnökök az új autó fejlesztését. “Az elsődleges cél 2012-re az volt, hogy a befújt diffúzorok betiltására reagálva optimalizáljuk a leszorítóerőt és hogy jobban alkalmazkodjunk a Pirelli abroncsaihoz, amelyek tavaly újak voltak számunkra” – magyarázta Lowe. “A tavalyi szezon elején nem a miénk volt a leggyorsabb autó, minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a lehető leggyorsabb autót építsük.”

Tim Goss főmérnök szerint nem látszik ugyan, de nagyon sok minden változott az autón a szabályok finomításának köszönhetően. “A legnyilvánvalóbb változtatás az U alakú oldaldobozok eltűnése, amelyek a tavalyi autón úttörőnek számítottak” – nyilatkozta Goss. “Idén hagyományosabb kialakításra váltottunk, mert ez jobban kedvez az új kipufogószabályoknak. Szorosabbra szabtuk az autó hátsó részét is.”

“Az új szabályok miatt átalakultak az áramlási zónák is. A korábbi években a kipufogógázok a padlólemez hátsó sarkánál távoztak, ez többé nem lehet így. Ez természetesen hatással van az autó hátsó része körüli légáramlásra, az összes aerodinamikai elemet át kellett terveznünk.”

Paddy Lowe szerint a McLaren működésére nem lesz nagy hatással, hogy néhány mérnök elhagyta a csapatot. “Könnyű azokra az emberekre fókuszálni, akik távoznak, de legalább ennyien érkeznek is. A McLaren egy nagy szervezet, kétszáz mérnök dolgozik itt, elkerülhetetlen, hogy néhányan néha úgy érzik, csatlakozniuk kell a konkurenciához. Ez a dolgok rendje, így is fantasztikusan elszánt és odaadó csapatunk van.”