A Mercedes, pontosabban anyacége, a Daimler hatéves, 1998-ban és 1999-ben világbajnoki címet hozó motorszállítói szerepvállalás után 2000-ben tulajdonosként is beszállt a McLarenbe, a cég 40 százalékát vette meg.

A stuttgarti cég a kétezres évek közepére egyre hangsúlyosabban szeretett volna részt kapni a csapatból, “félgyáriból” gyári alakulattá tette volna a McLarent, de Ron Dennis ezt nem akarta, így a Mercedes 2009 végén inkább felvásárolta az akkor Brawn néven mind a konstruktőri, mind az egyéni bajnoki címet megszerző egykori Honda-csapatot, míg a McLarennel megegyeztek a válásról.

A folyamat mostanra zárult le, a Daimler utolsó részvényeit is visszaadta a McLaren Groupnak, amelyet mostantól 25-25 százalékban Ron Dennis és Mansour Ojjeh, 50 százalékban pedig a bahreini állami befektetési cég, a Mumtalakat birtokol. A McLaren Group a Forma-1-es csapat mellett magába foglalja a McLaren Automotive-ot, amely tavaly állt elő teljesen saját gyártású szupersportkocsijával, az MP4-12C-vel, a McLaren Electronicsot, amely a motorsport számos ágának beszállítója, valamint egy marketingel és egy cateringgel foglalkozó céget is.

Míg a válásról szóló döntés óta a McLaren 11 futamgyőzelmet aratott, 2010-ben és 2011-ben is a konstruktőri bajnokság második helyén zárt, a Mercedes GP megalapítása óta 38 futamból egyszer sem nyert versenyt.

A McLaren és a Mercedes kapcsolata azért nem szűnik meg teljesen, papíron a német cég még négy évig marad motorszállítóként, azaz a wokingiak a 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-osokat is a Mercedes brixworthi motorgyárából kapják majd.