F1: Nevet változtatott a Ferrari 2 A Ferrari pár hete jelentette be, hogy meghosszabbította 1984 óta tartó együttműködését dohányipari szponzorával, a Philip Morrisszal. A Forma-1-ben már 2007 óta tilos a dohányreklám bármilyen formája, ezért két brit egészségügyi szervezet is felemelte a hangját az üzlet miatt, véleményük szerint az olasz alakulat bújtatott dohányreklámmal él, ezért levélben kérték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökét, Jean Todtot, hogy vizsgálja ki a kérdést.

Úgy tűnik, a Ferrari nem akart magának bajt, így fű alatt ugyan, de lépett: a Brit Nagydíjtól kezdődően elhagyta nevéből a cigarettamárkát, mostantól Scuderia Ferrari Marlboro helyett egyszerűen Scuderia Ferrariként szerepelnek a nevezési listán és az egyéb hivatalos megjelenéseiknél.

A mostani változás nem érinti a maranellói alakulat megjelenését, hiszen a csapat tavaly hasonló támadások miatt előbb ejtette a Marlboróra utaló vonalkódos mintáját, majd úgy döntött, hogy 2011-re logóját is lecseréli.

A Ferrari szóvivője a veterán F1-es újságíró Adam Coopernek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy nem külső nyomásra történt a módosítás: “A saját döntésünk volt. Már eddig is megfeleltünk a brit és minden más törvénynek is.”