A Ferrari pár hete jelentette be, hogy újból, ezúttal 2015 végigéig meghosszabbította együttműködését a Marlobrót gyártó Philip Morrisszal. Az üzlet keretében a dohánygyártó becslések szerint évi 160 millió dollárral támogatja a csapatot, amely “cserébe” hivatalosan a Scuderia Ferrari Marlboro nevet viseli.

A Forma-1-ben 2007 óta tilos a dohányreklám minden formája, az olasz csapat autóin 2008 óta az EU-szabályozás alá nem eső Bahrein és Monaco kivételével sehol sem szerepelt a Marlboro felirat, a cigarettamárka nevét egy vonalkódmintára cserélték. A vonalkódot tavaly tüntették el az autóról, és idénre a csapat logójából is kikerült, miután egyes kritikusok szerint az továbbra is egyértelműen a cigarettára emlékeztetett.

A brit Action on Smoking and Health nevű szervezet és a Royal College of Physicians (RCP) nevű orvosi kamara véleménye szerint azonban a Ferrari marlborós szponzorációja továbbra is ugyanannyira problémás, szerintük EU-s szabályozást sérthet.

Az RCP dohányzással foglalkozó bizottságának vezetője, John Britton professzor szerint a Ferrari szponzorációja jelenleg is bújtatott reklámnak minősül, a két márka megegyező színvilága egyértelművé teszi a kapcsolatot.

“Az emberek tudják, hogy a Ferrarit a Marlboro szponzorálja, a Ferrari pozitív értékei – a veszély, a férfiasság – pedig átvetülnek a másik márkára is” – mondta a szakember.

A két brit szervezet levélben fordult az F1-et felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökéhez, Jean Todthoz, akitől azt kérik, hogy vizsgálja meg az ügyet.

A Philip Morris kommunikációs igazgatója, Anne Edwards szerint a vádak nem állnak meg:

“Meggyőződésünk, hogy a Ferrarival fennálló partnerségünk teljesen törvényes. Ma a Ferrari autóin, overalljain és a Forma-1-es versenyeken a pályán elhelyezett egyéb berendezésein sem szerepel a Marlboro márkajelzése” – mondta.