Tavaly mindkét világbajnoki címet megnyerte a Renault V8-as hajtóműveivel a Red Bull. A bajnokcsapat korábban nem volt teljesen elégedett a francia nyolchengeres erejével, de a 2010-es sikerek, illetve az idei győzelmi sorozat (a bikások eddig nyolc versenyből hatot nyertek Sebastian Vettel révén) után már teljesen elégedettek a Renault-val.

Dietrich Mateschitz, a Red Bull alapító-elnöke osztrák lapoknak így nyilatkozott: “Mindig is egy nagy motorgyártó partnerei szerettünk volna lenni. A jelenlegi szerződésünk lejárta után, 2013-tól is a Renault marad az első számú jelöltünk.”

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko az Autosport magazinnak elmondta: “Nagyon jól haladnak a tárgyalásaink a Renault-val a 2013 utáni együttműködésről, miután arra számítottunk, hogy 1,6 literes, négyhengeres turbómotorokat fogunk használni. Már azelőtt közel álltunk a szerződés-hosszabbításhoz, hogy ez az új helyzet [az 1,6 literes, V6-os erőforrások elfogadása – a szerk.] előállt volna. A 2014-től bevezetésre kerülő V6 turbómotorokra vonatkozóan is pozitív jelzéseket kaptunk a franciáktól, de még meg tisztáznunk kell az új helyzet részleteit.”

Azt is híresztelték, hogy a Red Bull saját maga fejlesztené ki az F1-es motorjait egy osztrák tuningcég, az AVL List támogatásával. Mateschitz szerint azonban erre csak rendkívüli esetben kerülhet sor.
“Ez csak akkor lehetséges, ha nem tudnánk megegyezni egyik nagy gyártóval sem” – szögezte le a nagyfőnök. “Az AVL képes lenne egy F1-es motor kifejlesztésére, de csak úgy, ha több ponton megerősítenénk a gyártókapacitását” – tette hozzá Helmut Marko.   

A Renault-ról közben úgy hírlik, hogy a Red Bull, a Lotus Renault Gp és a Team Lotus mellett újabb csapattal, a Williamsszel is leszerződne. A francia gyártó szoros, szinte gyári szintű fejlesztési kapcsolatot akar felépíteni új partnerével, ezért a Williams ideális jelölt lenne.