A Red Bull idei autója, az RB7-es ugyan aerodinamikailag kiváló, a gumikkal is jól bánik, de a járgánynak van egy Achilles-sarka, a KERS.

Az F1-be egy év kihagyás után visszahozott hibridrendszert a Milton Keynes-iek 2009-ben nem használták, az idei évre pedig vásárlás helyett saját fejlesztéssel álltak elő. A tapasztalatlanságnak meg is lett az ára, idén gyakorlatilag nem volt olyan versenyhétvége, amikor valamelyik pilóta ne küszködött volna a KERS-szel – Kanadában Mark Webber hagyta ki a teljes harmadik edzést emiatt és az időmérőn sem használta az eszközt.

A rendszeren már többször módosítottak, a mostani, az Európa Nagydíjra szánt “jelentős javítástól” pedig azt remélik, hogy végleg búcsút inthetnek a meghibásodásoknak.

“Keményen dolgozunk a KERS-en. Egyre jobbak vagyunk, vannak javításaink, jelentős javításaink már a következő versenyre. Az, hogy a (kanadai) futam alatt végig tudtuk használni a rendszert, már előrelépést jelent két hónappal ezelőtthöz képest” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner.