Bár a Forma-1 idei új gumiszállítója, a Pirelli idén is folyamatosan fejleszti, apróbb jellemzőkben módosítja az abroncsait, komolyabb változtatásokat nem vállal a szezon közben, nem szeretné ezzel befolyásolni a bajnokságot.

A gyártó Nick Heidfeld és Pedro de la Rosa utáni, jelenlegi tesztelője, Lucas di Grassi a brazil Globo Esportének beszélt a Pirelli jövő évi céljairól.  

“Csak pár dolgon kell javítani. Az első a szemcsésedés, a mérnökök igyekeznek mérsékelni ezt” – mondta a jövő héten Jerezben gumit tesztelő brazil. “A másik az, hogy az abroncsok nem gumizzák fel megfelelően a pályákat, a gumi és az aszfalt közti kémiai kötés túl gyenge.”

Di Grassi azt is hozzátette, hogy a Pirelli igyekszik egy kicsit kitágítani a gumik optimális működési tartományát, ugyanis idén többen – köztük a Ferrari is – küszködik a keményebb keverékekkel.

“A kemény gumi teljesítménye a különböző csapatoknál túlságosan eltérő lehet. A cél, hogy jövőre ezen is javítsunk kicsit, azért jövőre, mert most már nem szabad drasztikusan változtatni.”

Di Grassi a brazil azt is elárulta, hogy a Pirelli egy nagyon tartós keveréket is kifejlesztett: “Az a típus egy egész versenyt is kibír, mint tavaly a Bridgestone, de ez pillanatnyilag nincs a Forma-1-es tervek között.”

A tavaly a Virginnél versenyző pilóta a saját jövőjével kapcsolatban hangsúlyozta, hogy továbbra is az F1 a fő cél, de maradhat a Pirellinél, esetleg az amerikai IndyCarba is igazolhat.

“A terv, hogy visszatérek a Forma-1-be, de azért függ ettől-attól. Látnom kellene, hogy hosszú távú fejlődésre van lehetőség. Ha a feltételek olyanok lennének, mint tavaly a Virginnél, akkor inkább nem.”