Az ausztrál Mark Webber Monacóban hibátlan versenyzéssel rajt-cél győzelmet aratott, így a múlt heti barcelonai siker után duplázott, idei második diadalát aratva ezzel. A Red Bull sikerét Vettel második helye tette teljessé.

A rajt problémamentesen zajlott, Webber simán megőrizte a vezetést, Robert Kubica viszont visszaesett a harmadik helyre, miután Sebastian vettel megelőzte. Rubens Barrichello a hatodik helyig ugrott fel.

Csak a feléig jutott az első kör, amikor már be is kellett küldeni a biztonsági autót, mert a williamses Nico Hülkenberg a szalagkorlátnak vágta az autót az alagútban. A safety cart kihasználva Fernando Alonso nagyon okosan az első kör végén azonnal letudta a kötelező kerékcserét, a lágyabbról a keményebb keverékre váltott, amivel a végig is csinálta a versenyt.

Még a biztonsági autós szakasz alatt búcsúzott Jenson Button, a tavalyi győztes McLarenje szürke füstöt eregetve adta meg magát.

Kubica veszített a rajtnál

Kubica veszített a rajtnál

Kubica veszített a rajtnál


Az élmezőny bokszkiállásait Lewis Hamilton indította a 18. körben, majd Nico Rosberg zárta 10 körrel később, ezalatt Michael Schumacher a bokszutcában Barrichello elé került, Rosberg pedig egymás utáni gyors körökkel próbált előrébb kerülni, de mivel Webber pont elé jött ki, nem tudott előnyt szerezni. A kiállások után Alonso a hatodik helyre kapaszkodott.

Hülkenberg és Button mellett a verseny első felében műszaki hiba miatt búcsúzott mindkét Virgin és Suaber is, a 31. körben pedig egy hátsó defekt következtében a williamses Barrichello törte össze az autót a Massanet kanyarban. A dühös brazil az előírásokkal ellentétben kidobta a kormányt az autóból, amire aztán rá is hajtott a HRT-s Bruno Senna, a veterán könnyen büntetést kaphat a felelőtlen húzásért.

Barrichello balesete miatt természetesen másodszorra is bejött a biztonsági autó, majd a 43. körben harmadszorra is pályára lépett az ezüst Merci, akkor egy meglazult csatornafedő miatt. Negyedszerre Jarno Trulli és Karun Chandhok látványos balesete “csalogatta elő” a safety cart a 75. körben, ugyanis a Rascasse-ban a Lotus egészen a HRT tetejére hágva alkotott fura kompozíciót.

A Saubernek újabb pocsék versenye volt

A Saubernek újabb pocsék versenye volt

A Saubernek újabb pocsék versenye volt


A pénzéért ma egyértelműen megdolgozó Bernd Mäylander már ki sem ment a futam végéig, pontosabban az utolsó kanyar előtt távozott csak, a befutó elvileg versenyben zajlott, és ezt Michael Schumacher gyakorlatra is váltotta: a Rascasse után megcsúszó Alonsót ugyanis megelőzte az Anthyony Noghes kanyarban. A Ferrari csapatfőnöke, Steafano Domenicali rögtön a leintés után jelezte, hogy szerinteük ezt nem engedik a szabályok, azaz az ügynek messze nincs még vége.

A versenyzés szempontjából egyébként a pályán nem volt sok izgalom, a pontszerző helyeken a sorrend a kiállások után csak Barrichello kiesése és Schumacher utolsó pillanatban végrehajtott előzése miatt változott a mezőny ezen kívül  teljesítette a köröket egymás után. Kubica, Webber és Vettel leggyorsabb kört futott.

Webber vezeti a bajnokságot

Webber vezeti a bajnokságot

Webber vezeti a bajnokságot


Button kiesése és a Red Bull kettős győzelme alaposan átalakította a bajnokság állását: Webber és Vettel pontegyenlőségben az első helyre állt – több győzelmével azonban az ausztrál vezet – Alonso pedig a negyedik helyre visszacsúszott címvédő, Button elé került. A Red Bull a konstruktőri versenyben is átvette a vezetést, mögötte a Ferrari és a McLaren áll.

A világbajnokság két hét múlva Törökországban folytatódik.

(Schumachert a futam után megbüntették, a frissített eredmények itt!)

Monacói Nagydíj, Monte-Carlo, 2010.05.16.