Túlnyomóan borús, de száraz időben zajlott a Monacói Nagydíj utolsó szabadedzése szombat délelőtt Monte-Carlóban.

Egy darabig úgy tűnt, hogy a csütörtöki felállás ismétlődik, ugyanis Fernando Alonso az edzés első harmadában ismét az élre állt, de a spanyol vezetése ezúttal csak pünkösdi királyság volt, ugyanis nagyjából 20 perc elteltével a hosszú balos Massenet-nél a korláthoz vágta a Ferrarit, alaposan lebontva az autó jobb oldalát. A csapatnak bőven lesz dolga, hogy összeszereljék az F10-est az időmérőre. A Ferrari első közlése szerint a telemetria nem mutatott semmi rendkívülit, és a spanyol is elismerte, hogy vezetői hiba történt.

A Mirabeaunál előbb Schumacher, majd a renault-s Vitalij Petrov is megjárta a bukóteret, Adrian Sutil a kaszinónál ütötte meg a hátsó szárnyát, Felipe Massa autóján az első szárnyat kellett ragasztgatni.

Pedig lehetett volna a leggyorsabb is

Pedig lehetett volna a leggyorsabb is


Alonso kiszállása után előbb Robert Kubica vette át a vezetést, mögötte Rosberg, Hamilton, Massa és Schumacher mindössze egytizeden belül sorakozott, de aztán a Red Bull villantott, Mark Webber jelentős előnnyel ugrott az élre.

Az utolsó 4-5 percben megkezdődött a végső tűzijáték a lágy gumikon, amelyből Kubica jött ki győztesen, a lengyel 1:14.8-as idejével a hétvége legjobbját teljesítve ugrott az élre. Az utolsó pillanatokban Massa is felzárkózott, a harmadik helyre szorítva Webbert.

Míg Hamilton az él közelében zárt, Jenson Button az utolsó körökig a tapadásra panaszkodott. A nagy csapatok mellett jól ment a két Force Indiá-s és a Toro Rosso ifjoncai is kitettek magukért. Az időmérőre jósolt káosz előképe látszott egyébként az edzés végén, amikor a célegyenesre ráfordító Anthony Noghes kanyarban a gyors körre készülő pilóták sorra lassítottak, feltartva a mögöttük érkezőket.

Az időmérő 14 órakor kezdődik.

Alonso balesete:

Monacói Nagydíj, 3. szabadedzés, Monte-Carlo, 2010.05.15.