A Ferrari a motorfronton nem szerepelt valami fényesen az idény első négy futamán, már a bahreini időmérő előtt le kellett cserélni mindkét pilóta autójában az erőforrást, Malajziában Alonso gépe füstölt el, az olasz gyártó partnerénél, a Saubernél előjött hibákat pedig nem is érdemes felsorolni.

A Kínai Nagydíjat követően Maranellóban alaposan átvizsgálták a motorokat, és alapvető tervezési hibára bukkantak, ezért engedélyt kértek a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) a szükséges javítások elvégzésére, amit a felügyelőszervezet meg is adott.

“A csapat engedélyt kért és kapott az FIA-tól a motorok szabályok adta kereteken belüli módosításához, amelyek már érvényesülnek is a Spanyolországban használt erőforrásokon. Ugyan Kína óta mindenki nagyon keményen dolgozott, a motorrészleg éjt nappallá téve különösen kiemelkedő munkát végzett a korábbi versenyeken felmerült problémák elemzésében és kijavításában” – közölte a csapat.

A Ferrari nem árult el pontosabbat a hibák jellegéről, Fernando Alonso pedig konkrétan cáfolta a korábbi spekulációkat, mégis úgy tudni, hogy valószínűleg a motorok szivárgó légszelepeivel volt gond.