Bár a hat pilóta közül csak kettő ért célba, mindhárom újonc csapat pozitívan értékelte az Ausztrál Nagydíjat.

A Lotusnál hidraulikai probléma miatt Jarno Trullit a rajtrácsról kellett a garázsba gurítani, ahonnan aztán ki sem jött már, de csapattársa, Heikki Kovalainen a 13. helyen célba ért a nem épp sima versenyen.

“Sajnálom Jarnót, de Heikkire igazán büszkék lehettünk! Három hellyel a pontszerzéstől ért be és nagyjából végig tartotta a tempót a többiekkel. Talán ha kiesett volna még egy-két autó, pontot is szereztünk volna. De a viccet félretéve: nem rossz, hogy egyáltalán a pontra gondolhatunk. Jó helyzetben megyünk Malajziába” – mondta a csapatfőnök, Tony Fernandes.

A Hispania szintén egy autót juttatott a célig. Bruno Senna hidraulikai probléma miatt már az ötödik körben búcsúzott, de az indiai Karun Chandhok jelentős hátránnyal ugyan, de végig bírta, ami valóban nagy eredmény a Bahreinben összeállt csapattól.

Nehéz volt, de Chandhok is beért

Nehéz volt, de Chandhok is beért


“Nagyon köszönöm a csapatnak! Nehéz volt ma célba érni, de épp ezért még nagyobb öröm is. Az eredményt a mérnökeinknek és szerelőinknek ajánlom, akik hatalmas munkát végeztek Bahrein óta!  Nagy lépés ez, büszke vagyok. A rajt után láttam magam előtt egy balesetet, belülre húzódtam, igyekeztem elkerülni a bajt. Sikerült is, a 16. helyre kerültem. A nyolcadik körben cseréltem kereket a Ferrarikkal együtt, utána jól mentem a 15.helyen, majd az 51. körben újra gumit cseréltem. Kihoztuk a lehető legtöbbet a mai napból” – magyarázta Chandhok.

A Virginnél ugyan Lucas di Grassi és Timo Glock is idő előtt kiszállt, de a technikai főnök, Nick Wirth így is biztató dolgokat látott.

Glock bírta volna benzinnel

Glock bírta volna benzinnel


“A szombati üzemanyaggondok után sajnos hozzá kellett nyúlnunk az autókhoz, ezért a bokszutcából rajtolhattunk. Nagyszerű munkát végzett a csapat, hiszen csak délben kezdhették a szerelést. A rajttól kezdve kemény benzinspórolós stratégián voltunk, amit már a múlt héten kipróbáltunk a szimulátoron. A pilóták jól kezelték a szokatlan vezetési stílust, mindketten szép munkát végeztek” – magyarázta az angol.

“Lucas versenyének hidraulikai szivárgás vetett véget, még utána kell néznünk. Timo a táv 70 százalékáig jutott, és a benzint tekintve célba is érhetett volna, de meglazult a hátsó felfüggesztés és elkezdett szétesni, úgyhogy vége lett. Továbbra sem fejeztünk be még versenyt, de világos jelei vannak, hogy javul a teljesítményünk.”