Két héttel ezelőtt Bahreinben elrajtolt a 2010-es Forma-1-es bajnokság, de a szezonnyitón senki sem szórakozott valami jól, és az erőviszonyokat tekintve sem lettünk sokkal okosabbak. Talán a második forduló, a hétvégi Ausztrál Nagydíj jobban alakul majd.

Ugyan a szabályok nem változtak a két héttel ezelőttihez képest, de a bahreini és a melbourne-i helyszín különbségei reményt adnak az izgalmasabb versenyre. Az 5,3 kilométeres Albert Park egy utcai pálya, szűk bukóterekkel, közeli falakkal, így az apró hiba is komoly következményekkel járhat, a biztonsági autó felbukkanása szinte garantált a futam során.

A vonalvezetés jelentősen terheli a fékeket, az aszfalt pedig eléggé eszi a gumikat – legalábbis tavaly így volt -, ezért a Bridgestone 2010-re a lágy és a kemény keveréket hozta, kérdés, hogy az utóbbin meg lehet-e majd kockáztatni egy majdnem teljes versenytávot. Ha mindenki ezt választja, akkor csak az egyéb incidensek keverhetik meg a sorrendet.

“Érdekes lesz látni, a csapatok hogyan teljesítenek egy ennyire különböző pályán. Ami a stratégiát illeti, Bahrein elég jó képet adott arról, hogy mi lesz a legvalószínűbb megoldás Melbourne-ben” – nyilatkozta nem túl biztatóan a Williams technikai főnöke, Sam Michael.

Ez történt tavaly

A korábbi előrejelzésekkel ellentétben az időjárás valószínűleg nem játszik majd döntő szerepet. Holnapra ugyan esőt jósolnak, de az időmérő napján, szombaton és vasárnap is inkább csak kósza felhők lesznek az égen, nehézséget legfeljebb a két nap közti jelentős, 10 Celsius-fokos hőmérsékleti növekedés jelenthet majd.

Diffúzort cseréltek

Diffúzort cseréltek

Diffúzort cseréltek


Ami az erőviszonyokat, az esélyeket illeti, a kép továbbra is kimondottan homályos. Ugyan a Ferrari kettős győzelmet aratott Bahreinben, de ehhez az is kellett, hogy Sebastian Vettel autója elromoljon. A mezőny nagy része a Red Bullt érzi a leggyorsabbnak, de náluk mindig kérdéses a megbízhatóság, és a Ferrarinak is voltak gondjai a túlmelegedéssel.

A másik két nagy csapatnál, a McLarennél és a Mercedesnél egyelőre a felzárkózás a fő cél, azonban a frissítések mellett visszafejlesztés is történik náluk, ugyanis az FIA kötelezte őket (és a Renault-t is) a trükkös diffúzoraik lecserélésére. A Mercedesnél egyelőre csak Nico Rosberg álmodik a dobogóról, persze nem szabad leírni Michael Schumachert, aki korábban négyszer nyert már Melbourne-ben.

Button tavalyi pole-köre – a napnyugta idén is gondot okozhat

A cél a cél

A cél a cél

A cél a cél


A Renault, a Williams és a Force India is szeretne esetleg beleszólni a nagyok játékába, de legalábbis az első számú üldöző lenni, és mindegyikük aerodinamikai újításokkal is készül a hétvégére. A régiek közül a Sauber kimondottan gyenge volt két hete, de állításuk szerint már rájöttek ennek az okára, és emellett a McLarenről másolt aerodinamikai trükk is ott lesz a C29-esen.

A kicsik ezúttal is saját csatájukat vívják majd a mezőny végén: a Lotus és a Virgin a másik megelőzéséért küzd majd egymással, míg a Hispania tovább folytatja a versenykörülmények közti tesztelést, és az is nagy eredmény lesz, ha a célig eljut valamelyik autójuk.

Vajon Button tud fordítani?

Vajon Button tud fordítani?

Vajon Button tud fordítani?


Természetesen nemcsak a csapatok között, de házon belül is folynak az érdekes versenyek: az állás eddig 1:0 Alonso-Massa, Rosberg-Schumacher, Hamilton-Button és Vettel-Webber tekintetében, a kérdés, hogy ki tud duplázni és ki tud egyenlíteni.

Mivel az Ausztrál Nagydíjat a világ másik felén rendezik, így nekünk európaiaknak reggel kell majd felkelnünk, hogy élőben nézhessük a közvetítést: az időmérő szombaton hétkor, míg a verseny vasárnap nyolckor kezdődik. 

F1: Ugye nem unatkozunk megint? 4