Az eső ugyan elmaradt, de a Brazil Nagydíjon így sem volt hiány izgalmakban. A versenyt Mark Webber nyerte, aki pályafutása második és a Red Bull ötödik futamgyőzelmét aratta, de a főszereplő természetesen Jenson Button volt, aki az ötödik helyezésével bebiztosította a bajnoki címet. A dobogóra Webber mellett a BMW-s Robert Kubica és a mclarenes Lewis Hamilton állhatott.

A verseny rajtja és első köre hemzsegett az incidensektől. Barrichello simán elment, de Kimi Räikkönen nagyot rajtolt, a Senna-S utáni egyenesben megpróbálta megelőzni Webbert, de az ausztrál kiszorította, és a finn első szárnya is leszakadt. Hátrébb Heikki Kovalainen pörgött meg, Giancarlo Fisichella hajszállal kerülte csak el.

Meglepő dobogó

Meglepő dobogó

Meglepő dobogó


Rögtön az első körben búcsúzott még Adrian Sutil, Jarno Trulli és Fernando Alonso is. Az olasz veterán a Force Indiá-s németet próbálta előzni, de Sutil bezárt, Trulli pedig beleszaladt. A két autó a pálya két szélén rohant ki, Trulli a betonfalon húzta végig a Toyotát, míg Sutil nagy sebességgel keresztbe visszament az aszfaltra, nem sokon múlott, hogy telibe találja Alonsót. Az eset után Trulli látványosan veszekedett a pálya szélén a némettel.

Természetesen azonnal beküldték a biztonsági autót, de az izgalmaknak még nem volt vége. Kovalainen és Räikkönen – aki defektet is kapott – is kiment a bokszba, be a mclarenes korán indult vissza, és ahogy két éve Christijan Albers, tavaly pedig Felipe Massa, ő is leszakította a tankolócsövet. Az üzemanyag beterítette a bokszutcában közvetlenül mögötte haladó Räikkönent és be is lobbant, de szerencsére pár másodperc alatt kialudt a tűz.

Zavaros első kör volt!

Zavaros első kör volt!

Zavaros első kör volt!


Kovalainen a Brawn boksza előtt állt félre, ahol a rivális csapat szerelői le is szedték róla a csövet, így rögtön folytathatta a versenyt.

A safety car négy kör után állt ki, az újrarajtolásnál Robert Kubica megelőzte Nico Rosberget, így a harmadik helyre ugrott. Rosberg később műszaki hiba miatt végleg kiállt. Button is komoly offenzívába kezdett és előbb a renault-s Romain Grosjeant, majd a williamses Kazuki Nakajimát is megelőzte, elakadt azonban a Toyota újoncán, Kamui Kobayashin, akivel hosszú körökön keresztül hiába vívott.

A japán mellett végül reklamálással ment el, miután rádión beszólt, hogy Kobayashi a kelleténél többet cikázik előtte, a toyotás pedig nem sokkal később elengedte. Az angol az előle kieső négy pilótával és a három előzéssel a hatodik helyig kapaszkodott a tizennegyedikről.

Kobayashi nem adta olcsón a bőrét

Kobayashi nem adta olcsón a bőrét

Kobayashi nem adta olcsón a bőrét


A pole-ból induló Rubens Barrichellót utolérte a végzete, a hazai versenyén rajta ülő átok most is dolgozott. A könnyűre tankolt autóval sem tudott elégséges előnyt kiautózni, így a kiállások után Webber és Kubica is elé került. A verseny végére Lewis Hamilton a harmadik helyet is elvette tőle, majd a következő körben defektet is kapott, így csak a nyolcadik helyre ért vissza.

Button elképesztő, 9 helyes előrelépése mellett ki kell emelni Hamiltont is, aki a 18. rajtkockából kezdett. A mclarenes a biztonsági autós szakasz alatt letudta a kötelező lágy gumis etapot, és utána végig a számára kedvezőbb keményeken hajtott, a megváltoztatott stratégiája tökéletesen működött, végig a legjobb helyen volt. Ő 15 helyet lépett előre.

Sebastian Vettel, aki közvetlenül Button mögül kezdett, szintén hatalmasat autózott, hiszen a 15. rajthelyről kapaszkodott a 4. pozícióba.

Minden dicséretet megérdemel a Toro Rossó-s Sebastien Buemi, aki végig fegyelmezetten versenyzett, és a hetedik helyen hozta be a kiscsapat autóját, de a már említett Kobayashi is kitett magáért, még ha időnként hevesebb is volt a kelleténél.

Massának is jutott szerep

Massának is jutott szerep

Massának is jutott szerep


Button ötödik helyével eldőlt a 2009-es bajnokság, ugyanis az angol 89 ponttal fejezte be a futamot, míg a két üldöző, Barrichello és Vettel 10 ponton kívülre került, azaz a két hét múlva következő szezonzárón már matematikailag sem tudnák behozni őt. A Brazil Nagydíjon a Felipe Massa által lengetett kockás zászló a konstruktőri küzdelem végét is jelentette, a Brawn GP első F1-es évében megnyerte a címet.

Az év utolsó futamát két hét múlva az új helyszínen, Abu Dzabiban rendezik.

Brazil Nagydíj, Interlagos, 2009.10.18.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör