Erre bizonyára Jenson Button sem számított, amikor a Honda tavaly bejelentette, hogy anyagi okok miatt kiszáll a Forma-1-ből. Még pár héttel a 2009-es szezon rajtja előtt sem volt munkája az angolnak, illetve csapattársának, Rubens Barrichellónak, aztán szinte a semmiből Ross Brawn megmentette a csapatot.

De nemcsak, hogy megmentette, rögtön világbajnokot is csinált belőle, méghozzá Button hathatós segítségével. Annak a Buttonéval, aki hatalmas ígéretként érkezett a Forma-1-be, aztán sokáig csak arról volt híres, hogy ő az, akinek semmi sem sikerül.

Button a brit Forma-3-as sorozatból lépett a Forma-1-be, sokan láttak fantáziát benne, a McLarennél, a Prostnál és a Williamsnél is tesztelt. Meggyőző teljesítményt nyújtott, ezért Sir Frank Williams le is igazolta a 2000-es idényre, azaz Button abban a szerencsés helyzetben volt, hogy rögtön élcsapatban szerepelhetett.

Tulajdonképpen nem teljesített rosszul, de a nyolcadik helynél többet is kihozhatott volna a szezonból, bár egy évvel később ennek is nagyon örült volna a Benetonnál. Button vergődött, két ponttal a 17. helyen zárta a világbajnokságot, 2002-ben viszont a már Renault néven szereplő csapatnál javított és hetedik lett.

2003-ban már a BAR-nál szerepelt Button, kilencedik lett, és végül maradt is a csapatnál, bár 2004-2005-ben ő volt az aktuális botrányhős. Mindkét esztendőben aláírt a Williamshez, de végül meggondolta magát, 2004-ben egyenesen a Honda vásárolta ki a szerződésből. A befektetés megtérülni látszott, hiszen Button harmadikként zárta a vb-t.

Az angol hű maradt a BAR-hoz, illetve a Hondához, de harmadik helyét megközelíteni sem tudta, sorrendben kilencedik, hatodik (ekkor, 2006-ban nyerte első futamát a Hungaroringen), majd 16. és 18. lett, minden szakember úgy beszélt róla, hogy ő a fantasztikus tehetség, aki mindig rosszkor van rossz helyen. Pályafutása során most először jó helyre került, igazán versenyképes autót kapott és ezt vb-címmel hálálta meg.

Button fenomenálisan kezdte a szezont, az első hét versenyből hatot nyert meg, úgy tűnt, senki sem állíthatja meg. Talán ő maga ijedt meg legjobban a lehetőségtől, hiszen a Török Nagydíjon aratott győzelemtől nem jöttek a sikerek, erősödött a Red Bull és csapattársa, a pontokat szorgalmasan gyűjtögető Barrichello is magára talált.

Button azonban akkora előnyt halmozott fel az idény elején, amelyet már képtelen volt elherdálni, és ugyan sokan kritizálták amiatt, hogy csak a biztonságra koncentrál, ez végül meghozta számára a kívánt eredményt. Button hiába vesztette el a fonalat, a megbízhatósággal nem volt gondja, összesen egyszer esett ki, a Brazil Nagydíjon pedig szép akciókkal biztosította be vb-címét.

Érdekesség, hogy Button ugyanúgy 22-es rajtszámmal nyerte meg a címet, mint tavaly Lewis Hamilton. A címet egymást követő két évben két brit versenyző utoljára 40 éve vitte el, akkor 1968-ban Graham Hill, ’69-ben pedig Jackie Stewart győzött.

Buttonnak végre összejött! 2

Örömünnep a Brawnnál – a képre kattintva nyílik a galéria