2008-ban nagy viták után úgy döntöttek, hogy a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, a KERS-t 2009-re opcionálisan vezetik be a Forma-1-ben. Az évet négy csapat kezdte a berendezéssel, de a Renault és a BMW viszonylag gyorsan ejtette, sőt a Ferrari és a McLaren is kísérletezett a kiszerelésével, mert nem tűnt túl előnyösnek.

A csapatok nyár elején már arról is megegyeztek, hogy 2010-re teljesen ejtik a technológiát – ennek ellenére a frissen közzétett szabályokban továbbra is szerepel az eszköz -, de az elmúlt hónapban fordulni látszik a kocka, a Ferrari és a McLaren látványosan erős rajtjai és főképp Hamilton hungaroringi győzelme után többen is átértékelik a KERS jelentőségét.

A Williams fenntartja, hogy jövőre akár a többi csapattal szemben is a KERS-szel versenyez majd, friss hírek szerint pedig a Red Bull még idén, első új csatlakozóként belép a KERS-klubba. A csapatfőnök, Christian Horner az Autosportnak nyilatkozott erről.

“Folyamatosan újraértékeljük a KERS-t. A berendezés nyújtotta előny a legutóbbi futamon és itt is nyilvánvaló, ezért még nem vetettük el teljesen erre az évre. Megvan a rendszerünk, és versenyről versenyre mérlegeljük a használatát” – mondta az angol.
 

Már csak a Ferrari és a McLaren tart ki mellette

Már csak a Ferrari és a McLaren tart ki mellette


Az Autosport úgy tudja, hogy a Red Bull Racing a csapatok közül egyedüliként visszaszállítja az autóit az angliai központjába a jövő hétvégi Belga Nagydíj előtt, így eléggé kézenfekvő feltételezni, hogy ehhez a KERS-nek is köze lehet. Horner ezzel kapcsolatban nem árult el konkrétumot: “Ezt (a KERS belgiumi használatát – a szerk.) csak a hétvégét követően mérlegeljük majd.”

Ha a Red Bull jól működő rendszerrel áll pályára az idény hajrájában, azzal tulajdonképpen el is döntheti a bajnoki küzdelmet, ugyanis a Brawn erre biztosan nem tud válaszolni.

“A Mercedes-motor késői beszerelése miatt az autón elvégzett módosítások miatt megnőtt a tömeg, ezért egyszerűen nincs lehetőségünk a KERS bevetésére, sajnos számunkra ez kizárt”  – mondta Ross Brawn az Autosport kérdésére, hozzátéve azonban, hogy a Red Bull nem feltétlenül kaszál nagyot a KERS-szel: “Ha mondjuk kigyullad, az elég rosszul sülhet el számukra. Elég komoly kihívás csak úgy tesztelés nélkül, az idény közepén bevezetni.”