A Renault tegnap hivatalosan is bejelentette, hogy a hétvégi Európa Nagydíjtól a 23 éves Romain Grosjean váltja a Magyar Nagydíj után elküldött Nelson Piquet-t a csapatnál. A 2009-es idény harmadik újonca az első francia a Renault gyári csapatának 2002-es felélesztése óta.  

“Természetesen nagyon izgatott vagyok, és szeretném megköszönni a lehetőséget! Hét-nyolc éves korom óta, amikor láttam Sennát és Prostot versenyezni, arról álmodtam, hogy Forma-1-es pilóta legyek, tehát a valenciai bemutatkozással valóra vált az álom” – mondta Grosjean.

“Mindig is F1-es versenyző akartam lenni, az pedig még különlegesebbé teszi a dolgot, hogy egy francia csapatnál kezdhetek. A Renault 2006 óta támogatott, csakis az ő segítségüknek köszönhetem, hogy versenyezhettem. Egy kicsit talán nagyobb figyelem irányul rám, mert az emberek rég vártak már egy franciát a Renault-hoz, de mindent megteszek majd, hogy megszolgáljam a bizalmat.”

Grosjean a csapat harmadik versenyzőjeként idén az összes futamra elkísérte a Renault-t, így eléggé felkészült ilyen szempontból. “Ez nagyon hasznos volt, mert így megismertem mindenkit, és láthattam, hogy működik a csapat. Sokat segít majd, hogy az elmúlt hat hónapban ott voltam az összes megbeszélésen, eligazításon. Fernandóval is jó a kapcsolatom, és mivel nagyon tapasztalt, biztosan sokat tanulhatok majd tőle.”

Alonso mellett nem lesz könnyű dolga
Alonso mellett nem lesz könnyű dolga

Nyomás alatt az újonc

Nyomás alatt az újonc

Alonso mellett nem lesz könnyű dolga
Az új pilóta: Romain Grosjean
Az Európa Nagydíjon tanulni fog
Nyomás alatt az újonc 14
Kétszeres bajnok mellett kezdhet
Az új Renault első franciája
F3-as bajnok
A GP2 Asiat is megnyerte
Fotó megosztása:
Kétszeres bajnok mellett kezdhet

Kétszeres bajnok mellett kezdhet

Kétszeres bajnok mellett kezdhet


A GP2-ben tavaly Grosjean már megfordult a valenciai pályán – igaz, az egyik futamon elég buta baleset miatt esett ki -, így nem lesz idegen számára a helyszín, bár nem is épp ideális a debütálásra.

“Valencia utcai és hagyományos pálya keveréke, mert néhol nagyon keskeny és trükkös, máshol viszont igazán széles és nagy bukóterek vannak. A bemutatkozáshoz nem a legkönnyebb helyszín, de mindig is szerettem az utcai versenyeket, tetszik a hangulata, hogy városban versenyez az ember.”

“A bemutatkozásra próbáltam teljesen szokványosan felkészülni, bár a nyakamat jobban edzettem, mert a Forma-1 jobban igénybe veszi, mint a GP2. Egy kicsit nyaraltam is, hogy százszázalékos formában érkezzek Valenciába. Az R29-est csak egyenes vonalon vezettem eddig, így az első futam komoly lecke is lesz. Nehéz konkrét célt kitűzni, az elsődleges az lesz, hogy megszokjam az autót, megtaláljam az önbizalmamat és a lehető legjobban teljesítsek.”