A mozgásienergia-visszanyerő rendszert a Forma-1-be 2009-re opcionálisan, 2010-re pedig kötelező jelleggel vezették be tavaly. A minden csapatnál súlyos (tíz)milliókat felemésztő fejlesztések ellenére az évet csak négy alakulat – a Ferrari, a BMW, a Renault és a McLaren – kezdte a berendezéssel, és azóta sem csatlakoztak mások a klubhoz, sőt.

A Monacói Nagydíj óta csak a McLaren és a Ferrari használta a KERS-t, a csapatok szervezete, a FOTA pedig megegyezett róla, hogy a jövő évre ejtik az újítást – a McLaren magyarországi, első KERS-es győzelme azonban egy kicsit változtatott a helyzeten. A mercedeses Norbert Haug már a hét elején arról beszélt, hogy újra kellene értékelni az eszközt, bár azt is hozzátette, hogy nem fognak a FOTA akaratával szembe menni.

Míg a McLaren FOTA-tagként természetesen tartja magát a megállapodáshoz, a nevezés körül kialakult politikai viharban a szervezetből kizárt Williams lehet, hogy nem lesz ilyen udvarias. A csapat egyedi lendkerekes megoldást fejlesztett, és bár idén nem vetették be az eszközt, jövőre előállhatnak vele.

“Mi nem vagyunk FOTA-tagok, ezért elvileg nem is köt minket a döntésük” – mondta a grove-i csapat szóvivője.

“Ezzel együtt természetesen szorosan együtt dolgozunk a csapatokkal, hogy a lehető legjobb szabályokat dolgozzuk ki a Forma-1 számára, de azt is meg kell említenem, hogy mások, például a Mercedes is újraértékelné a KERS-es álláspontját” – tette hozzá.

A BMW-s Mario Theissen is utalt arra nemrég, hogy a FOTA esetleg átértékelné a KERS jövőjét, és megfontolná a dolgot 2011-re, de a német gyártó addigra már messze lesz a Forma-1-től, hiszen tegnap bejelentette, hogy a 2009-es idény végén távozik a sportból.