A tavalyi divatbemutatós, látványos show-val körített rendezvény után valószínűleg a gazdasági válságnak tudható be, hogy jóval visszafogottabb amolyan “csendesülős” volt a Renault immáron hetedik éves sajtóvacsorája.

Miután a várakozás alatt a vendégek és az újságírók a két pilótáról szóló kvízzel tették próbára a tudásukat – a legjobb tippelő dedikált Mumm pezsgőt nyert végül – Fernando Alonso és Nelsinho Piquet néhány autogram kiosztása után háromnegyed nyolckor érkezett a Marriott szállóba.

Piquet már mehet szörfözni

Piquet láthatóan nem érezte jól magát

Piquet láthatóan nem érezte jól magát

Piquet láthatóan nem érezte jól magát


A két renault-s közül Alonso megszokott rutinnal vette a megjelenést, de Piquet szemmel láthatóan kellemetlenül érezte magát. A brazil versenyzővel kapcsolatban gyakorlatilag már mindenki tényként kezeli a távozást, amit a csapat főszponzora, az ING egyik vezetőjének hozzá intézett kérdése is tovább erősített: a feszengő Piquet-nek ugyanis arra kellett válaszolnia – tisztán csak gondolatkísérletként -, hogy ha nem az F1-ben versenyezne, mit csinálna.

“Már nyolc éves koromban gokartban ültem, mindig is versenyeztem. Ha más sportot űznék, talán kite-oznék vagy szörföznék, de az biztos, hogy meleg és tengerpart kellene hozzá. Szoktam sziklát is mászni, de erről a csapat inkább ne tudjon” – magyarázta a brazil, hozzátéve, hogy az F1-et biztosan figyelné a tévében.

Mivel nagyon úgy tűnik, hogy a Magyar Nagydíj után a 24 éves pilótának bőven lesz ideje szörfözni, és a futamokat is csak a tévében követheti majd, komolyan, egészen megsajnáltuk a versenyzőt, aki már arra is csak lemondó mosollyal legyintett, amikor távozóban sikert kívántunk neki a hétvégére.

A már korábban említett ING-s úriembert is megkérdeztük, hogy mi a a helyzet a pilótacserével, de konkrétumot természetesen nem mondott, azt viszont megtudhattuk tőle, hogy sokfelé dolgozott már a világban, de a szimatolás, a rejtett okok és történések feltételezése, a konspirációk gyanítása nagyon is magyar sajátosság. Röviden: őt aztán hiába faggatjuk.

Alonsónak hiányzik a nagyok csatája

Autogramvadászok

Autogramvadászok

Autogramvadászok


A szomorú Piquet után térjünk át Alonsóra. A spanyol jónak értékelte a pénteki edzéseken végzett munkát, és azt is elmondta, hogy a mától következő, nagyjából 10 Celsius fokos lehűlés jól jöhet a Renault számára, jobban működhetnek az új fejlesztéseik. Ő és Piquet is az első tízbe várja az időmérőn a csapatot.

Mivel a kétszeres világbajnok gyakran és szívesen beszél a Forma-1-et általánosan érintő kérdésekről, megkérdeztük, hogy túl az idény felén mit gondol, a 2009-es szabályváltoztatások mennyire váltak be, valóban javítottak-e a versenyen. Alonso nem rejtette véka alá az elégedetlenségét.

“Az aerodinamikai változtatásokkal az előzést akarták elősegíteni, látványosabb futamokat szerettek volna, de ebből nem sok valósult meg. Aztán ott a KERS is, a csapatok fejlesztették, aztán eldobták, a technológia nem lett sikeres. Az év első fele teli volt vitákkal, előbb a diffúzorbotrány ment, aztán pedig a politikai huzavona, túl sok ilyesmi volt, ezek nem voltak jó dolgok. Idén hiányzik a hagyományos nagy csapatok, a Ferrari, a McLaren és Renault versengése is, reméljük, hogy az szezon második felében ebből is látunk majd valamit talán” – foglalta össze a spanyol.

Mivel pár percen belül három kolléga is rákérdezett Alonso Tour de France-os terveire, világosan kiderült, hogy a pilóta a fent említett panaszai ellenére sem vált biciklire, és a Touron jelenleg is vezető Alberto Contadorral tervezett alakulatban csak jelképes csapatfőnöki szerepet vállal majd, ha megvalósul a dolog.

A Ferrariról ne kérdezd!

Alonso a Ferrariról (nem) magyaráz

Alonso a Ferrariról (nem) magyaráz

Alonso a Ferrariról (nem) magyaráz


Próbáltuk egy kicsit megkapirgálni az örökzöld Ferrari-témát is, de a spanyol sajtós kísérője már a kérdés feltevése közben jelezte, hogy ebbe az irányba ne nagyon induljunk el, így csak annyit sikerült kihúzni Alonsóból, hogy most, a nehezen átlátható erőviszonyok között is minden pilótának meg kell hoznia a maga döntését az esetleges csapatváltásról. Meghallgatja a családját, a barátokat, próbálja felmérni a versenyképességet, és végül dönt valamit.

A két pilóta jó félórás szereplés után levegőzött egyet a teraszon a vendégek koszorújában, kiosztott  még néhány autogramot a szálloda előtt várakozó Renault-szurkolóknak, majd távozott.