Bár a formaautózásban nem kezdő a Toro Rosso spanyol újonca, hiszen tavaly megnyerte a Brit Forma-3-as bajnokságot, idén pedig a World Series by Renault-ban versenyez – júniusban már a Hungaroringen is megfordult -, az F1 neki is komoly kihívást jelent majd. A Forma-1-es autókban nagyobb erők dolgoznak, mint az alsóbb szériák járgányaiban, és a futam is jóval tovább tart majd, mint az általa megszokott fél-háromnegyed órás versenyek.  

“A legkomolyabb dolog az erőnlét lesz. A futam sokkal hosszabb, mint amihez szokva vagyok” – mondta a 70 körös Magyar Nagydíjjal kapcsolatban Alguersuari.

A vasárnapi futamon minden idők legifjabb F1-es versenyzőjévé avanzsáló pilóta egyébként nem aggódik túlságosan.

“A Forma-1 sok szempontból a csúcs, de ez is csak egy versenyautó. Két pedál, kormánykerék, olyan, mint a többi. Tudom, hogy nehéz lesz azonnal felvennem a többiek tempóját, de nyugodt vagyok, és a csapat sem helyez rám nyomást.”

A csapatfőnök, Franz Tost szerint az év közbeni tesztelés betiltása miatt a jövőben Alguersuarihoz hasonlóan kezdődnek majd az F1-es karrierek, és egyáltalán nem tart attól, hogy az új pilóta veszélyt jelent majd a többiekre.

“Jaimének hasonló mennyiségű tapasztalata van, mint Sebastien Vettelnek volt, amikor 2006-ban először vezethette a BMW-t a Török Nagydíj szabadedzésén. Kimi Räikkönen pedig még nála is jóval tapasztalatlanabb volt, amikor 2001-ben Peter Sauber az autóba ültette. Jaime készen áll, nincsenek kételyeim. Ő a Red Bull utánpótlásprogramjának legfelkészültebb versenyzője, a csapat pedig nem helyezi nyomás alá, futamról futamra tanulhat, javul majd.”