A 2009-es Monacói Nagydíj a Spanyol Nagydíj után újabb Brawn-kettősgyőzelmet hozott. Jenson Button és Rubens Barrichello megfoghatatlan volt.

A rajt incidens nélkül, simán zajlott, Barrichellónak sikerült Räikkönen elé ugrania, Felipe Massa pedig Sebastian Vettellel próbálkozott, de akkor még nem sikerült az előzés. Lewis Hamilton az elsőkét körben három helyet lépett előre.

Hatból öt, csont nélkül
Hatból öt, csont nélkül

Monaco: Szent Brawn-körmenet

Monaco: Szent Brawn-körmenet

Hatból öt, csont nélkül
Sima verseny volt
A Ferrari ennyit tudott ma - így is elégedettek lehetnek
Többet szeretne
Monaco: Szent Brawn-körmenet 32
Monaco: Szent Brawn-körmenet 33
Monaco: Szent Brawn-körmenet 34
Monaco: Szent Brawn-körmenet 35
Feltámadtak
Monaco: Szent Brawn-körmenet 37
Monaco: Szent Brawn-körmenet 38
Monaco: Szent Brawn-körmenet 39
Monaco: Szent Brawn-körmenet 40
Monaco: Szent Brawn-körmenet 41
Azért még így is másodikok
Monaco: Szent Brawn-körmenet 43
Monaco: Szent Brawn-körmenet 44
Monaco: Szent Brawn-körmenet 45
A kistestvér is itt szállt ki
Monaco: Szent Brawn-körmenet 47
Monaco: Szent Brawn-körmenet 48
Monaco: Szent Brawn-körmenet 49
Monaco: Szent Brawn-körmenet 50
Monaco: Szent Brawn-körmenet 51
Két futamot nyert egyszerre ...vagy valami hasonló
Fotó megosztása:
Sima verseny volt

Sima verseny volt

Sima verseny volt


A verseny elején Massa és szuperlágy gumin is szuperlassú Vettel küzdött egymással a negyedik helyért, majd a brazil az alagút kijárata után el is ment a német mellett, azonban ez csak a kanyar levágásával sikerült, így a következő egyenesben vissza is engedte a Red Bullt, amit Nico Rosberg is szemfülesen – vagy épp sportszerűtlenül – kihasznált.

A 10. körre aztán Vettel nem tudta tovább tartani Rosberget és Massát, rövidesen pedig kereket is cserélt, de a keményebbik gumi sem hozott megváltást, ugyanis pár körrel később a falhoz vágta az autót az első kanyarban. Pár körrel korábban Sebastien Buemi ugyanott öklelte fel hátulról Nelsinho Piquet – mindketten kiestek.

Az első etap után – amelyen a szuperlágy gumikon is jól mentek a Brawnok – összeállt a később végig megmaradt sorrend: elöl Button és Barrichello, mögöttük Räikkönen és Massa. Rosberg több pozíciót is vesztett a kiállások alatt.

A futam közepén Massa Räikkönent játszott, egymás után futotta a leggyorsabb köröket, azonban az uszoda utáni sikánt többször is levágta, ezért a versenybírók figyelmeztették is. Szintén az uszoda után volt izgalmas momentuma Heikki Kovalainennek, aki egy az egyben lemásolta Massa szombati időmérős balesetét: az autó hátulja beriszált, majd orral a korlátnak ütközött, nem is tudta folytatni a versenyt.

A futam végére a Ferrarik szuperlágy gumikra váltottak, így jóval gyengébb tempót autóztak, de a pozíciójuk nem volt veszélyben.

A Ferrari ennyit tudott ma - így is elégedettek lehetnek

A Ferrari ennyit tudott ma – így is elégedettek lehetnek

A Ferrari ennyit tudott ma – így is elégedettek lehetnek


Hamilton, Heidfeld, Glock még elbirkózott egymással a mezőny végében, Kazuki Nakajima pedig a legvégén dobta el az autót a Mirabeauban, de különösebben nem volt miért izgulnia.

A Brawn idén harmadik kettős győzelmét könyvelhette el, a Ferrari 3-4. helye bizakodásra adhat okot Maranellóban. A további pontszerző helyeken Mark Webber, Nico Rosberg, Fernando Alonso és az egykiállásos stratégiáját kihasználó Sebastien Bourdais végzett.

Button a futam végén ugyan rossz helyre állt be az autójával,és végig kellett futnia a célegyenesen, hogy átvehesse a díjat, de ezen kívül semmit nem hibázott a futamon, és az idei hat versenyből öt megnyerése után nehéz elképzelni, hogy ki állíthatná meg a bajnoki cím felé vezető útján.

A dobogósok nyilatkozatait itt, a teljes versenyhétvége eredményeit pedig itt találod!

Monacói Nagydíj, Monte-Carlo, 2009.05.23.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör