Eseménytelenül kezdődött a Baherini Nagydíj első edzése, az első félórában a felvezetőkörökön kívül egyáltalán nem volt mozgás a pályán.

A körözgetés kezdetén Kimi Räikkönen korán munkába állt, de a finn rögtön a frászt is hozta a ferrarisokra, amikor a második kanyarban rosszul csípte meg a kerékvetőt, megpördült és alig egy méterrel kerülte el a gumifalat, ami alaposan lebontotta volna az autó hátulját. Egy ilyen baleset a lehető legrosszabbkor jött volna a csapatnak.

Újítás: lefestették a bukótereket

Újítás: lefestették a bukótereket

Újítás: lefestették a bukótereket


A leggyorsabb Lewis Hamilton lett, a világbajnok első köri egyikén friss gumival és feltehetőleg majdnem üres tankkal óriási időt ment, héttizedet javított az addigi legjobbon. Hamilton idejét az utolsó percekig senki sem tudta megközelíteni – még ő maga sem -, de végül a BMW Sauber párosa szuperlágy gumikon bő kéttizedesre faragta le a mclarenes előnyét. A wokingiak autóján egyébként érdekes megoldást lehetett megfigyelni: az MP4-24-es két kipufogónyílásának alakja és mérete jelentősen eltért egymástól.

A negyedik legjobb az edzéseken mindig erős williamses Nico Rosberg lett, míg az ötödik helyen Jenson Button zárt. A Brawn autóin is akadt újdonság, a fehér járgányok orrának oldalán az eddigi egyszerű Virgin-logó helyett a cég űrturisztikai projektjének kék reklámja virít.

Alonso lassú volt

Alonso lassú volt

Alonso lassú volt


Buttonhoz közeli időt teljesített Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello és Felipe Massa is, a top10-et pedig a Red Bull-os Mark Webber és Räikkönen zárta – a két versenyző ezredre ugyanazt az időt autózta legjobb körén.

A Renault-nál a KERS-szel kísérleteztek, de Fernando Alonso esetében nem szólt valami nagyot a berendezés: ahogy Kínában, most is a táblázat végében talált helyet a spanyol. A Toyota februári bahreini teszttapasztalatai eddig nem nagyon kamatoztak, Jarno Trulli csak a 15., Timo Glock pedig a 17. lett.

Rájárt a rúd az újonc Sebastien Buemire, a svájci fiú már az edzés elejétől alul- és túlkormányzottságra is panaszkodott egyszerre, az edzés vége öt perccel pedig motorhiba miatt kellett félrehúzódnia.

Bahreini Nagydíj, 1. szabadedzés, Szahír, 2009.04.24.