F1: Ömleni fog a tehetség? 2 Az FIA júliusban jelentette be, hogy 2009-ben Forma-2 néven új F1-es utánpótlássorozatot indít, amely nagyjából a Forma-3 és a GP2 közti szintet jelenti majd – kimondottan alacsony költségekkel.

Szeptember végén a motorsportszervezet ki is hirdette a Forma-2-es sorozat működtetésére kiírt pályázat eredményét, amelyből kiderült, hogy az F2-es autókat a Williams csapat tervezi, és 1,8 literes Audi motorokkal futnak majd. A hét végén néhány újabb részlet is napvilágot látott: azt is lehet már tudni, hogy Forma-2 nyolc forduló alatt rendezett 16 futama nem a Forma-1, hanem a Túraautó Világbajnokság (WTCC) versenynaptárában szerepel majd betétversenyként, és hogy a versenyeken kötelező bokszkiállások lesznek – bár kereket nem cserélnek -, hogy ezzel is felkészítsék a pilótákat a Forma-1-re.

A leendő Forma-2-es bajnok legfőbb jutalma egy teszt lesz a Williams F1-es csapatánál, amellyel kapcsolatban a szervezők kiemelik, hogy nem pr-fogásról, hanem valódi versenyzői felmérőről lesz szó.

Míg az F2 már jövőre rajtol, addig Bernie Ecclestone új gyermeke, a GP3 versenyei 2010-ben kezdődnek majd, jelentették be pénteken. A GP3 – ahogy a neve is súgja – az “előszoba küszöbe” lesz, azaz a tervek szerint közvetlen utat jelenthet majd a Forma-1-hez jelenleg legközelebb álló, és valódi utánpótlásszériájaként működő GP2-be. A versenysorozat autói az ígéretek szerint a legmodernebb tervek alapján készülnek, és 250 lóerős, 2 literes motor hajtja majd őket.

GP3-futamok a tervek szerint az F1-es versenyhétvégék programját színesítik majd.