Forróságra számítanak
Forróságra számítanak

A pilóták nyerték a gumiháborút

A pilóták nyerték a gumiháborút

Forróságra számítanak
Újra szuperlággyal köröznek majd
Minden jobb lesz minta nélkül!
A pilóták nyerték a gumiháborút 32
1997 óta most először nem lesz minta
2010-ig egyedül a porondon
Trulli már holnap váltana
A GP2-ben is slickeket használnak
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Idén már ezeket is megjelölik
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Paplanok nélkül baj lesz
Legközelebb jobb lesz
Maradnak a paplanok
A bajnok elégedetlen
A pilóták nyerték a gumiháborút 44
Közös ünnep
Van mire büszkének lenni
Jól kitalálták...?
Lesz még teszt
A slickek a raktárban maradtak
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
A keverékeken is változtattak
Idén erre kell figyelni
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:

Maradnak a paplanok

Maradnak a paplanok

A Forma-1-ben jövőre következő számos változás (“lebutított” aerodinamikai csomag, hibrid KERS-rendzser, új gumik) egyike, hogy a minta nélküli, slick gumik 1997 utáni visszatérése mellett a gumimelegítő paplanok betiltása lett volna.

Az eddigi két teszt után, amelyeken a versenyzők kipróbálhatták a slickeket, szinte egyöntetűen az a vélemény alakult ki a versenyzők körében, hogy a melegítőpaplanok elvétele komoly balesetveszélyt jelent, mert a friss, “hideg” abroncsok, és a pályán már bejáratott meleg gumik jelentős sebességkülönbséget okoznak majd.

Bár az FIA és a gumiszállító, a Bridgestone ragaszkodott hozzá, hogy a melegítők nélkül is biztonságos lehet a verseny, ha a csapatok nem próbálnak ügyeskedni a guminyomással, a motorsportszervezet most mégis úgy döntött, hogy a paplanokat nem tiltja be 2009-ben – írja az Autosport.com.

A csapatok műszaki vezetőiből álló Technikai Munkacsoport a kérdés vizsgálatakor arra jutott, hogy az előírt minimális guminyomás ellenőrzése lehetetlen lenne, ezért azt javasolták az FIA-nak, hogy a tervezett tiltást ne hajtsák végre.

“A versenyzők nagyon örülnek, mert jövőre slick gumik lesznek, és a melegítőpaplanok is megmaradnak” – mondta Alex Wurz, a Honda tesztpilótája.

A Forma-1-en kívül egyébként egyetlen más komoly formaautós versenysorozat – Indycar, GP2 vagy az A1GP – sem használja a gumimelegítőket.