Igazi meglepetést hozott a Jubileumi Magyar Nagydíj időmérő edzése, hiszen nem Alonso, vagy Räikkönen küzdött az első helyért, hanem olyanok, akik az utóbbi időben nem szerepeltek túl fényesen.

[bekkep]Több pilóta is remek kört autózott a Hungaroringen, köztük Kimi Raikkönen is, aki bár elsőként hajtott a pályára, nagyon jól ment. Olyannyira, hogy annak ellenére, hogy utolsóként hajtott a pályára, Fernando Alonso-t is megelőzte. A finn negyedik, a spanyol hatodik lett, utóbbi több hibát is elkövetett mért körében.

Sokáig úgy tűnt, hogy Jarno Trullié lesz az első rajtkocka a Magyar Nagydíjon, hiszen az olasz pilóta nagyon gyors kört teljesített a Toyotával, pedig ő is az edzés első felében autózott. Végül azonban ketten is megelőzték.

Juan Pablo Montoya és Michael Schumacher indulhat holnap az első sorból. Ebből utóbbi teljesítménye az igazán meglepő. Montoya teljesítménye várható volt, hiszen a jelenlegi mezőny talán leggyorsabb autóját vezetheti. Ám ha az időket nézzük szinte hihetetlen, amit látunk. A kolumbiai is 0,9-et másodpercet kapott a hétszeres világbajnoktól.

[bekkep]Nem egyszerűen gyors volt Schumacher, hanem fantasztikusan gyors. Nem tudni, hogy az új, Magyarországra tervezett aerodinamikai elemek, az új Bridgestone gumik, vagy a kevés üzemanyag miatt, de a német ezúttal verhetetlen volt.

Elképzelhető, hogy a német a hatalmas meleg ellenére a lágyabb keverékű gumikkal állt rajthoz és azoknak köszönheti ezt a teljesítményt. Ám azokkal valószínüleg csak három kiállásos taktika kivitelezhető. Egyesek azonban már holnapra várják, a hétfőre ígért lehülést. Ez növelhetné Schumacher esélyeit.

A világbajnoknak idén ez az első, míg összeségében a 64. edzés elsősége, így csupán egyetlen hiányzik, ahhoz beérje a legendás Ayrton Senna által tartott 65-ös pole pozíciós rekordot.

Az időmérő edzés részleteit a 2. oldalon olvashatják

 

Forma-1 Magyar Nagydíj

Az időmérő edzés eredménye:

1. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’19″882 197.436 Km/h
2. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1’20″779 + 0’00″897
3. TRULLI Toyota (M) 1’20″839 + 0’00″957
4. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’20″891 + 0’01″009
5. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’20″964 + 0’01″082
6. ALONSO Renault (M) 1’21″141 + 0’01″259
7. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’21″158 + 0’01″276
8. BUTTON BAR Honda (M) 1’21″302 + 0’01″420
9. FISICHELLA Renault (M) 1’21″333 + 0’01″451
10. SATO BAR Honda (M) 1’21″787 + 0’01″905
11. KLIEN RedBull Cosworth (M) 1’21″937 + 0’02″055
12. HEIDFELD Williams BMW (M) 1’22″086 + 0’02″204
13. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’22″279 + 0’02″397
14. MASSA Sauber Petronas (M) 1’22″565 + 0’02″683
15. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’22″866 + 0’02″984
16. WEBBER Williams BMW (M) 1’23″495 + 0’03″613
17. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’24″443 + 0’04″561
18. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’25″057 + 0’05″175
19. DOORNBOS Minardi Cosworth (B) 1’25″484 + 0’05″602

20. MONTEIRO Jordan Toyota (B) Nem teljesített mért kört

A versenyzők: nyilatkozatai:

Michael Schumacher:

Jó kör volt. Nagyon megkönnyebbültünk a hétvégén azután, hogy egy hosszú szenvedésen vagyunk túl. Nagyon hálásak vagyunk a Bridgestone-nak, sok probléma után tértünk vissza. Nekünk is ugyanolyan meglepetés ez, mint a többieknek. Egyelőre nem tudjuk, hogy ez most csak erre a pályára igaz, vagy egy jó sorozat kezdete.

Juan Pablo Montoya:

Az első kanyarban hibáztam egy kicsit, de aztán tiszta kört mentem, tudtam mit érhetek el. Tudtam, hogy Michael-t nem előzhetem le a hiba után, de így is a legjobbra törekedtem.

Jarno Trulli:

Figyelembe véve, hogy hamar mentem a pályára, ami még piszkos volt, és délelőtt sem sikerültek igazán a szabadedzések, elégedett vagyok az időmérő edzéssel. Jól működött az autó eddig az egész hétvégén.


Az időmérő edzés részletesen:

A Hungaroring környékén 35 Celsius fokos volt a levegő az időmérő edzés idején. Az aszfalt hőmérséklete 50 fokos volt. Kimi Räikkönen kezdte a jubileumi, 20. Magyar Nagydíj időmérő edzését, a finn volt a leggyorsabb délelőtt a második időmérő edzésen.

[bekkep]Räikkönen a célegyenes végén 309 km/órával száguldott, a fiatal versenyző 1 perc 20,891 másodperces remek idővel állította fel az alapot. Az új motorral induló Mark Webber, az első szektorban 0,4 másodperccel lassabb volt, majd a második szektorban tovább rontott és másfél másodpercre növelte lemaradását. A célban az óra már 2,604 másodperc hátrányt jelzett.

Harmadikként Robert Dornboos autózott, aki rögtön az első kanyarban hibázott, elfékezte magát és lecsúszott az ideális ívről. Összesen 4,5 másodpercet kapott a Minardi versenyzője. Tiago Monteiro (Jordan) ezúttal sem teljesített mért kört, csakúgy, mint Hockenheimben, a felvezető kör után a boxba hajtott. Most is motort kellett cserélni az autóban.

Csapattársa Narain Karthikeyan versenyautója idegesnek tűnt, többször is kitört az autó hátulja, amit korrigálni kellett. 4,156 másodperc hátrányt gyűjtött össze az indiai pilóta.

[bekkep]Az első szünet után Jacques Villeneuve hajtott a pályára. A kanadai 1996-ban és ’97-ben is győzni tudott hazánkban. Az első szektorban csak 0,4 másodperccel volt lassabb a Sauber versenyzője, mint a vezető McLarenes. Villneuve 1,975 hátrányt gyűjtött be, amivel Webbert is megelőzte.

Jarno Trulli érkezett következőként, aki tartotta a lépést Räikkönennel. Eleinte hátrányban volt, de a harmadik szektorban fordított és 0,052-el megelőzte a finnt. Az új első idő 1:20 839 lett.

Az olasz pilóta után a Minardi másik hollandja Christijan Albers autózott. Remekül ment a versenyző, megverte Karthikeyan Jordanjét és 3,604 másodperces hátránnyal az ötödik helyre érkezett.

[bekkep]Tacuma Sato remekül autózott az első szektorban, gyorsabb volt Trullinál is, ám a második kanyargós részen fél másodpercet veszített, végül pedig 0,948 másodperc hátrányt szedett össze. Így Räikkönen mögé szorult.

Nick Heidfeld az első szektorban közel volt Trulli tempójához, ám ő is a második szektorban veszített sokat. A német kikapott Satotól, de megverte Villeneuve-t és Webbert is, 1,247 másodpercet kapott.

A harmadik ötös sorozatot a Ferrari versenyzője Rubens Barrichello kezdte meg. A pilóta versenyautója nem tűnt túl stabilnak, többször is bemozdult az autó, ennek ellenére a brazil az első két szektorban alig maradt el Trullitól. A harmadik szektorban azonban időt veszített 0,319 másodperc hátránnyal csak harmadik lett.

[bekkep]A következő versenytől ismét harmadikszámú pilótaként szerepelő Christian Klien jó kört autózott. Megverte a Williamseket, 1,098 másodperces hátránnyal ötödikként zárt. Őt Felipe Massa követte, aki hasonló kört futott, mint csapattársa, 1,726 másodperces hátrányával éppen Villeneuve elé került.

David Coulthard a célegyenes végén kis hibát vétett, túlfékezte az autót. Ez megbosszulta magát, a skót pilóta kikapott csapattársától, hetedik lett 1,440 másodperc hátránnyal. Utána Ralf Schumacher következett, aki a szabadedzéseken jobb volt Trullinál.

Ezúttal azonban nem tudott tiszta kört futni, így csak harmadik lett, kikapott Trullitól és Räikkönentől. 0,125 másodperccel volt lassabb, mint csapattársa.

[bekkep]Az időmérő utolsó részét Michael Schumacher kezdte meg, a német már a szabadedzéseken is remekelt. A pilóta az első szektorban 0,179 másodperccel gyorsabb volt, mint Trulli, amit a második időmérőig 0,805 másodpercre növelt.

Eddig senki nem autózott egy perc húsz másodperc alatt a hétvégén, a német világbajnok 1:19 882-et ment, ami 0,957 másodperccel volt jobb, mint Trulli ideje.

Giancarlo Fisichella az első két szektorban még Trulli szintű időt ment, de aztán a harmadik szektorban sokat veszített és csak hatodik lett. 1,451 másodpercet kapott Schumachertől. Az őt követő Jenson Button sem alakított túl nagyot, megverte ugyan Fisichellát, de ő is kapott 1,420-at.

[bekkep]Juan Pablo Montoya 0,08 másodpercre közelítette meg a világbajnokot az első szektorban, de a második szektorban már fél másodperccel volt lemaradva. Végül bejött a második helyre, de 0,892 másodperc hátránnyal.

Fernando Alonso sem tudott mint kezdeni a hétszeres világbajnok tempójával. A világbajnoki pontversenyben vezető renault-os pilóta az utolsó kanyarban hibázott, lecsúszott az ívről egész a fűre. Ezzel Kimi Räikkönentől is kikapott és csak hatodik lett.