Fernando Alonso lemásolta a Francia Nagydíjon mutatott formáját, és ismét megnyerte az időmérő edzést. A legtöbben McLaren győzelmet vártak Silverstone-ban, de a spanyol versenyző tökéletes kört futva maga mögé utasított mindenkit. Ez volt Alonso pályafutásának hetedik edzéselsősége.

[bekkep]Kimi Räikkönen tudta leginkább megközelíteni, mégsem ő fog a második helyről rajtolni. A finn versenyautójában a szombati második szabadedzésen Franciaországhoz hasonlóan ismét tönkrement a motor, ezért kicserélték azt, így ezúttal is tíz hellyel hátrébb sorolták a pilótát.

Ezzel a harmadiktól a tizenegyedik helyig minden pilóta egy hellyel előrébb léphet, mint az időmérőn elért eredménye.

Räikkönen csapattársa Juan Pablo Montoya is remekül szerepelt. A kolumbiai annak ellenére remek időt ment, hogy negyedikként kellett a pályára hajtania, így az aszfalt még kevésbé tapadt, mint az edzés végén autózóknál.

Kisebb meglepetésre az időmérőn Jenson Button volt a harmadik leggyorsabb, Räikkönen büntetésével így ő került az első sorba. A brit, ellentétben a többi versenyzővel elsősorban a második és a harmadik szektorban volt gyors.

[bekkep]Michael Schumacher gyengén szerepelt, autója instabilnak tűnt, és a pilóta több hibát is vétett, ezzel csak tizedik helyre került a hétszeres világbajnok. Csapattársa ezúttal jobb volt, Barrichello a hatodik helyre kvalifikálta magát.

Jarno Trulli ismét remek eredménnyel örvendeztette meg csapatát, hiszen ötödik helyezése ezúttal ismét egy második soros rajthoz juttatta a japán csapatot.

A Williamsnél továbbra sem találják a az elegendő tapadást, pedig Nick Heidfeld autóján már visszatértek egy korábbi aerodinamikai csomaghoz. Ennek ellenére a pilóták a mezőny második feléből indulhatnak, így ismét a Red Bull csapattal kell majd megküzdeniük a helyezésekért.

 

Forma-1 Brit Nagydíj

Az időmérő edzés eredménye:

1. F. ALONSO Renault (M) 1’19″905 231.620 Km/h
2. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’19″932 + 0’00″027
3. J. BUTTON BAR Honda (M) 1’20″207 + 0’00″302
4. J.P. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1’20″382 + 0’00″477
5. J. TRULLI Toyota (M) 1’20″459 + 0’00″554
6. R. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’20″906 + 0’01″001
7. G. FISICHELLA Renault (M) 1’21″010 + 0’01″105
8. T. SATO BAR Honda (M) 1’21″114 + 0’01″209
9. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’21″191 + 0’01″286
10. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’21″275 + 0’01″370
11. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’21″352 + 0’01″447
12. M. WEBBER Williams BMW (M) 1’21″997 + 0’02″092
13. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’22″108 + 0’02″203
14. N. HEIDFELD Williams BMW (M) 1’22″117 + 0’02″212
15. C. KLIEN RedBull Cosworth (M) 1’22″207 + 0’02″302
16. F. MASSA Sauber Petronas (M) 1’22″495 + 0’02″590
17. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’23″583 + 0’03″678
18. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’24″576 + 0’04″671
19. P. FRIESACHER Minardi Cosworth (B) 1’25″566 + 0’05″661

Tiago Monteiro nem teljesített mért kört.

A versenyzők nyilatkozatai:

Fernando Alonso:

Valóban nagyon jó kör volt. Kicsit váratlan is volt ez a pole pozíció, mert tegnap még nem volt ilyen jó az autó, de ma reggel sokat javultunk. Ez is hazai nagydíj számunkra, hiszen a csapat hetven százaléka angol, így a fiúk otthon alszanak. Valószínűleg más stratégiával megyünk majd, mint Kimi.

Kimi Räikkönen:

A helyzet nem ideális, de nem tehetek semmit, gyorsan kell autóznom. Ha minden alkalommal le kell nyelnünk egy tíz helyes büntetést, akkor elég nehéz lesz a bajnokság. Ha az elöl autózók Magany-Cours-hoz hasonlóan esnek majd vissza, akkor ismét lehet esélyünk.

Jenson Button:

Nem is számítottuk erre, hogy az első sorba kerülünk. Nagyon jó, hogy itt elöl vagyok, jó versenyre számítok. Utoljára Barcelonában autózhattam ennyi szurkoló előtt, ami szintén jó dolog.


Az időmérő edzés részletei:

Száraz időben kezdődött a Brit Nagydíj időmérő edzése a levegő 20, az aszfalt 32 Celsius-fokos volt. A Red Bull csapat versenyzője Christian Klien kezdte meg az edzést. Az osztrák fiú 1 perc 22,207 másodperc alatt teljesítette mért körét. Felipe Massa volt a második a silverstone-i aszfalton. A Sauberrel versenyző brazil minden szektorban lassabb volt ellenfelénél, végül 0,288 másodperc hátrányt gyűjtött be.

[bekkep]Harmadikként Patrick Friesacher körözött. Az osztrák nagyon lassú kört teljesített, Klienhez képest is már 3,359 másodperccel lassabb volt. A másik Minardival Christijan már sokkal gyorsabb volt, csak 2,369 másodpercet kapott, így csapattársa elé került.

A Francia Nagydíjon hidraulika hiba miatt kiesett Juan Pablo Montoya, már az első szektornál fél másodperccel gyorsabb volt Kliennél, a második időmérő pontnál már több mint egy másodperccel vezetett. A célban 1 perc 20,382 másodpercnél állt meg az óra.

Az első szünet után Narain Karthikeyan folytatta az edzést, az első időellenőrző pontnál már több mint egy másodperc volt az indiai hátránya, összességében pedig 3,201 másodpercet kapott Montoyától.

[bekkep]A hatodikként érkező Nick Heidfeld csapattársával ellentétben, egy korábbi fejlesztésű karosszériával körözött, mivel egész hétvégén csak szenvedett az új aerodinamikai csomaggal. A német így is 1,735 másodperccel lassabb volt Montoyánál.

Tiago Monteiro nem teljesített mért kört, mivel motort cseréltek a Jordanben, így mindenképpen utolsóként rajtolt volna. Ezért csak kiment, körbehajtott lassan a felvezető körben, majd visszatért a boxba.

Csapattársával ellentétben Mark Webber az Magny-Cours-ban bemutatott új légterelőkkel szerelt versenyautóval körözött. Csapattársánál gyorsabb volt, de ő is kapott 1,615 másodpercet. Tacuma Sato, minden szektorban lassabb volt Montoyánál, nem is tudott igazán közel kerülni a kolumbiaihoz. A BAR-Honda japán versenyzője 0,732 másodperc hátrányt gyűjtött be.

[bekkep]David Coulthard kezdte meg a harmadik ötös csoportot. A Red Bull versenyzője kisebb megingásokkal, de szép kört teljesített. A skót a két Williamses pilóta közé az ideiglenes negyedik helyre kvalifikálta magát, hátránya 1,726 másodperc volt.

Rubens Barrichello az első szektorban még lépést tudott tartani Montoyával, de a második és a harmadik szektorban lassabb volt. 0,524 másodperces hátránnyal a második helyre kormányozta a Ferrarit. Az őt követő Jacques Villeneuve több mint egy másodperccel gyorsabb volt csapattársánál és összességében is jó kört teljesített. A negyedik helyre jött be Sato mögé +0,970 másodperccel.

Ralf Schumacher nem tudott az elsők közelébe kerülni, Villeneuve szintű időt ment, így éppen hogy meg tudta előzni a kanadait és átvette a negyedik helyet. Giancarlo Fisichella viszont gyors volt, az első szektorban még Montoyát is megelőzte, végül viszont 0,628 másodperccel lassabban ért körbe és csak harmadik lett.

[bekkep]A harmadik szünet után érkező ötös csoportot Jarno Trulli kezdte meg. A Toyotás pilóta 0,03 másodpercre közelítette meg Montoyát, de a második szektort elrontotta, a harmadikban viszont javított, így 0,077 másodperces hátránnyal a második helyre jött be.

Jenson Button egészen más beállítással ment, mint az előtte autózok. Ő is lassabb volt Montoyánál az első szektorban, de második és a harmadik szektorban megverte a kolumbiait és 1 perc 20,207 másodperccel átvette a vezetést. Michael Schumacher Ferrarija nem tapadt igazán, a német világbajnok autója többször is megcsúszott. Schumacher ezzel csak a nyolcadik helyre kvalifikálta magát.

Kimi Räikkönen az első szektorban 0,395-et adott, a második pontnál ebből megőrzött 0,368-et, és a befutónál is maradt 0,275 másodperc. A finn volt az első, aki 1 perc 20 alá tudott menni, 1:19,932-es idővel átvette a vezetést. Fernando Alonso azonban még Raikkönnenél is tudott jobbat 1:19,905-es idejével megnyerte az edzést. Előnye 0,027 másodperc mclarenes ellenfelével szemben.