Schumacher újra az első sorban

Ismét változott az erősorrend a Forma-1-ben. A szabadidőedzésen mutatott teljesítményük alapján a McLareneknek kellett volna az első helyért küzdeni.

Ehelyett a Kanadai Nagydíj edzésén a BAR Honda pilótája Jenson Button volt a leggyorsabb, a brit már a szabadedzéseknek is versenyképesnek bizonyult, de az időmérőn egyenesen utolérhetetlen lett. Buttonnak ez a második edzéselsősége, az elsőt még tavaly San Marinoban szerezte, ez a 85. versenye.

Leginkább Michael Schumacher tudta megközelíteni Buttont, a német behozta a Ferrarit a második helyre, annak ellenére, hogy mért körében hibázott. Ezzel jelentősen megnövelte az esélyeit, hogy ne csak a dobogóért, de akár a győzelemért is harcoljon.

Ezt Ross Brawn is megerősítette, aki úgy vélte a Button autójában kevesebb üzemanyag van, mint Schumacher kocsijában. Másik versenyautójukkal Rubens Barrichello az utolsó helyről indul majd, miután az F2005 a felvezető körben meghibásodott.

Elképzelhető, hogy a Renaultok (3. 4. hely) és a McLarenek (5., 7. hely) viszonylagos lassúságát az üzemanyag okozta, lehet, hogy eggyel kevesebb kerékcserét terveznek. Rendkívül rosszul sikerült a Williams számára az időmérő edzés, miután mind Heidfeld, mind Webber hibázott. A pilóták a 13. illetve a 14. helyről zárkózhatnak föl.

Az időmérő edzés részletei:

A három verseny után Vitantonio Liuzzi-t váltó Christian Klien kezdte meg a Kanadai Nagydíj időmérő edzését. Az osztrák fiú a kissé borult időben 1:18,249 időt autózott. Másodikként érkezett a pályára az előző versenyen a rajtnál kieső Mark Webber. Az ausztrál az első szektorban gyorsabb volt, a másodikban viszont egy kisebb hiba miatt időt veszített. Végül azonban pontosan 0,5 másodperccel átvette a vezetést, de ez a valószínűleg kevés lesz a végén.

A harmadikként érkező Ralf Schumacher végig sokkal gyorsabb volt williamses ellenfelénél, összességében 1,387 másodperccel gyorsabban teljesítette mért körét.

Utána, ahogy várható volt Patrick Friesacher már jóval lassabb volt, 3,212 másodperccet veszített Ralf Schumacherrel szemben. Csapattársa Chritijan Albers sokkal gyorsabb volt nála, ő csak 1,852 másodpercet kapott, amivel Klient is megelőzte.

A második ötös sorozatot a Jordan Narain Karthikeyan kezdte meg, akinek autója elég sokat csúszkált. Az indiai nem is merte közel engedni a versenyautót a célegyes bevezetőjénél lévő falhoz. 2,302 másodperces hátrányával Friesacher elé tudott kerülni. Csapattársa Tiago Monteiro lassabb volt nála ő 2,672 másodpercet kapott, de ezzel is az osztrák minardis elé került.

Felipe Massa gyorsabb volt, mint Mark Webber, de Ralf Schumachert ő sem érte be. Csapattársa Jacques Villeneuve a hazai közönség előtt remekül autózott, bár az egyik visszafordítóban állóra fékezte a bal első gumiját. Ennek ellenére 0,246 másodperccel átvette a vezetést.

De mindez csak a középmezőny ellen volt elég, mert Tacuma Sato minden szektorban gyorsabban hajtott, mint a kanadai fiú, az óra nála így 0,387 másodperccel előbb állt meg.

A verseny egyik esélyese Kimi Räikkönen a nürburgringi kiesét követően az időmérő felénél érkezett a pályára. Végig hátrányban volt japán kollégájával szemben, így csak a második lett

A finn után Jenson Button következett, aki viszont a leggyorsabb volt mindhárom szektorban, a brit pilóta nagyon elkapta a ritmust és 1 perc 15,217 másodperces idővel átvette a vezetést.

Jarno Trulli csapattársához hasonló kört teljesített a Toyotával, majd egy másodperces hátrányával messze került az első időtől. Juan Pablo Montoya szép tiszta kört futott, de nem volt eléggé gyors Satot meg tudta fogni, de Buttonnal szemben 0,452 másodperces hátrányba került. Sőt az őt követő renaultos Giancarlo Fisichella is gyorsabb volt nála, az olasz jött fel a második helyre.

Az időmérő utolsó szakaszát a Michael Schumacher kezdte meg. A ferraris világbajnok agresszívan vezette a versenyautót, kisebb hiba is csúszott a mért körébe, amikor az egyik ívet kissé túl szélesen vette. 0,258 másodperces hátránya ennek fényében nem tűnik soknak.

David Coulthard, ezúttal is a középmezőnybe hozta a Red Bullt, sikerült Felipe Massa mögé kvalifikálnia magát. Rubens Barrichello autójában a felvezető körben meghibásodott, ezért a brazil nem teljesített mért kört, hanem visszagurult a boxba. Valószínűleg a váltó ment tönkre, a motor nem hibásodott meg.

Utolsóelőttiként Nick Heidfeld körözött a pályán. A német versenyző mért köre nem sikerült tökéletesre, több hibát is elkövetett, így az előző verseny pole pozíciója után ezúttal csak 12. lett. A világbajnokság legnagyobb esélyese, Fernando Alonso sem tudott versenyre kelni Buttonnal, a spanyol csak harmadik helyről rajtolhat.

 

Forma-1 Kanadai Nagydíj

Az időmérő edzés eredménye:

1. J. BUTTON BAR Honda (M) 1’15″217 208.724 Km/h
2. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’15″475 + 0’00″258
3. F. ALONSO Renault (M) 1’15″561 + 0’00″344
4. G. FISICHELLA Renault (M) 1’15″577 + 0’00″360
5. J.P. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1’15″669 + 0’00″452
6. T. SATO BAR Honda (M) 1’15″729 + 0’00″512
7. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1’15″923 + 0’00″706
8. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’16″116 + 0’00″899
9. J. TRULLI Toyota (M) 1’16″201 + 0’00″984
10. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’16″362 + 0’01″145
11. F. MASSA Sauber Petronas (M) 1’16″661 + 0’01″444
12. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’16″890 + 0’01″673
13. N. HEIDFELD Williams BMW (M) 1’17″081 + 0’01″864
14. M. WEBBER Williams BMW (M) 1’17″749 + 0’02″532
15. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’18″214 + 0’02″997
16. C. KLIEN RedBull Cosworth (M) 1’18″249 + 0’03″032
17. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’18″664 + 0’03″447
18. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 1’19″034 + 0’03″817
19. P. FRIESACHER Minardi Cosworth (B) 1’19″574 + 0’04″357

Rubens Barrichello nem teljesített mért kört, ő az utolsó helyről rajtol majd.