F1 Ausztrál Nagydíj - meglepő fordulatokkal

Az új szabályok értelmében két versenyhétvégét kell kibírniuk a motoroknak, így a szabadedzéseken többen is a boxban maradtak, illetve csak néhány kör erejéig merészkedtek az Albert-parki pályára.

Az első szabadedzésen a tavaly még Jaguar néven futó Red Bull csapat tesztpilótája, Vitantonio Liuzzi szerezte meg a legjobb időt.

Az olaszt a McLaren követte Pedro de la Rosa-val a volán mögött, majd Ricardo Zonta futott be Toyotával. Jóval kevesebb megtett körrel a Montoya a negyedik, Coulthard az ötödik helyen végzett. Jenson Button csak a kilencedik helyen csípte meg a Bar Honda-val.

A Ferraritól csak Barrichello lépett pályára, ő a 12. időt tudta autózni, a tavalyi átdolgozott versenyautóval. Kimi Raikkönen nem vett részt az első szabadedzésen, ahogyan Alonzo és Fisichella sem. A Jordan csapattól hárman is pályára léptek, de az első indiai F1-es versenyző, Narain Karthikeyan motorja nagy füst közepette megadta magát.

A Minardi egyáltalán nem tudott pályára lépni, mivel az új aerodinamikai szabályoknak tavalyi autójukkal nem tudnak megfelelni. Paul Stoddart csapatfőnök azonban jogi útra terelte a kérdést, ahol javára döntött a bíróság. Egyelőre úgy tűnik, a szombati edzéseken már mehet a csapat.

Stoddart egyébként abban bízik, hogy csak az év első három futamán kell a módosított tavalyi autót használniuk, addigra már elkészül a 2005-ös autó.

A második szabadedzésen ismét remekelt Pedro de la Rosa és több mint fél másodperccel jobb eredményt ért el Liuzzi idejénél. Csapattársa Raikkönen a második, Montoya az ötödik helyen végzett.

Schumacher a második edzésen is csak néhány kört autózott, ami a negyedik legjobb időhöz volt elég. A harmadik időt Williams BMW-vel Nick Heidfeld autózta, akinek csapattársa Webber a 15. lett.

Ezúttal Alonso és Fisichella is kigurult a pályára a Renault-val és a hetedik illetve a 10. időt teljesítette. Button Barrichello előtt a nyolcadik helyen futott be. Zonta a 11. helyre kormányozta be a Toyotát, míg Trulli a 14. lett.

Az Ausztrál Nagydíj szombati két szabadedzése magyar idő szerint péntek éjjel és szombat hajnalban lesz, míg az első időmérőre szintén szombat hajnalban kerül sor. A rajtsorrend a szombati és a vasárnapi időmérők alapján dől el. Magyar idő szerint vasárnap reggel négykor kezdődik a 2005-ös első Forma-1-es futam.