Idén az autók kanyarsebességének csökkentése érdekében új aerodinamikai szabályokat vezettek be, ami az eddigi edzések alapján nem bizonyult igazán hatásosnak. Az új szabályok szerint a motoroknak mostantól 2 versenyhétvégét kell kibírniuk, illetve az időmérőn és a versenyen csak 1 garnitúra gumi használható.

Ez utóbbi módosítás körül viszont nagy vita alakult ki. Mindkét gumiszállító a szabálymódosítások felülvizsgálatát kérte a FIA-nál, mivel jó pár kérdésre nem ad választ a szabály. Jelenleg csak defekt esetén cserélhető abroncs a verseny közben, de létezik jó néhány helyzet, ami szinte biztosan vitatható esetekhez vezet majd.

Az F1-es csapatok között elsőként a Toyota mutatta be 2005-ös versenyautóját TF 105 néven. Ralf Schumacher és Jarno Trulli együtt rántotta le róla a leplet a barcelonai pályaudvaron.

A negyedik évadot kezdő Toyota csapat idén legalább egy dobogós helyezést szeretne elérni – mondta el Tsutomu Tomita csapatfőnök. Mike Gascoyne technikai igazgató szerint idén sokat javult az autó aerodinamikája, ami a tavalyi autó gyenge pontja volt.

A motor már tavaly is jól muzsikált, idén csak kis változtatás volt szükséges ahhoz, hogy az kibírja az előírt két versenyhétvégét. Az új motor 900 lóerőt teljesít.

A Sauber csapat az eredeti malajziai bemutatót elhalasztotta a szökőár okozta pusztítás miatt és végül január 14-én mutatta be a C24-es versenygépet. Az új autó már nem csak egy Ferrari másolat.

Willy Rampf technikai igazgató szerint nagy figyelmet szenteltek az aerodinamikának, amelyhez a méréséket a csapat saját szélcsatornájában végeztek. Megváltoztatták az autó hátulját, valamint az oldalsó elemeket is, sőt, új orrspoiler is került előre. A Sauberben ezúttal is Ferrari motor dolgozik, viszont idén saját fejlesztésű váltóval kombinálják.

Gumit is váltott a csapat, ezentúl Michelin abroncsokkal versenyeznek a Bridgestone helyett. Rampf érezhető javulást vár a gumiktól is, aminek jelei már az első tesztnapon megmutatkoztak. Felipe Massa megbízhatónak nevezte az autót, miután 64 kört jelentős hiba nélkül tett meg Valenciában. Csapattársa idén a korábbi világbajnok Jacques Villeneuve lesz.

A BAR Honda is az elsők között mutatta be új versenyautóját, a 007-est. A Barcelonában tartott bemutatón Jenson Button elmondta, hogy idén Schumachernek jobban kell majd figyelnie a Hondákra. A 007-es kisebb és könnyebb lett elődjénél, a legfőbb változtatások az aerodinamikára vonatkozó szabályok módosulása miatt történtek.


Az élettartamra vonatkozó előírások miatt új motor került a versenyautóba, amihez egy hétsebességes, karbonházas váltó csatlakozik. Összességében 15 kilogrammal lett könnyebb motor-váltó együttes.

Jenson Button mellett ismét Takuma Sato lesz a másik pilóta, akik mindketten pozitívan nyilatkoztak az első tesztek után. A BAR csapatában 45 százalékos részesedést birtokol a Honda.

A McLaren jelenleg is Barcelonában teszteli az új MP4-20 névre keresztelt versenyautót, ami a 2004-es szezon második felében használt MP4-19B frissített változata. Ron Denis csapatfőnök és a csapat számos tagja tett olyan nyilatkozatot, miszerint az új McLarennel meg tudják majd szorongatni a Ferrarit.

Idén Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya ül a McLaren Mercedes volánja mögött, a két tesztpilóta Alexander Wurz és Pedro de la Rosa. Räikkönen elismerően nyilatkozott az új autóról, Montoya is hamar megszokta friss McLaren-jét.

A külsőn és a motoron történt módosításokat főként a 2005-ös szabályok teljesítése érdekében kellett véghezvinni.

Már a Renault is megkezdte az R25-ös tesztelését, bár a hivatalos bemutató csak február 1-én lesz Monacóban. Fernando Alonso dicsérte a motorerőt, illetve a vezető pozíciót is, bár alapos tesztelésre még nem volt lehetősége.

Pat Symonds, a Renault műszaki igazgatója elmondta, hogy a tavalyi év kedvező eredményein idén tovább szeretnének javítani. Symonds szerint jól sikerültek az új szabályoknak megfelelő átalakítások.

A Ferrari idén csak az ötödik futamon veti majd be új versenyautóját, addig a 2004-es gép módosított változatával megy Barichello és Schumacher. A hétszeres világbajnok bizakodó, szerinte a tavalyi autó elég jó és főként elég megbízható ahhoz, hogy felvegye a versenyt a többiekkel.