A verseny előtt jelentette be Medgyessy Péter Magyarország miniszterelnöke, hogy a Hungaroringnek 2011-ig van érvényes szerződése. Ezzel a remek hírrel indultak neki a versenynek a pilóták.

25 fokos levegő és 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett, a nálunk megszokotthoz képest “hűvösebb” időben kezdődött meg a 70 körös 19. Magyar Nagydíj.

Michael Schumacher és Rubens Barichello jól fogta a rajt után a pozicíóját. Fernando Alonso remekül rajtolva feljött a harmadik helyre és egyből támadta Rubens Barichellot. Ricardo Zonta nekiment Christian Kliennek, a toyotás megpördült, de folytatni tudta a versenyt. Baumgartner Zsolt csak a boxból tudott rajtolni, mert az elektronikát újra kellett indítani a versenyautóban, kihasználva ezt a változást tankoltak is a Minardiba.

Schumacher, Barichello, Alonso, Montoya, Button, Trulli, Raikkönen, Sato volt a sorrend az első körben, amikor a világbajok már kezdett ellépni. Az első körökben a Jordan-es Pantano csatázott a Sauberes Felipe Massa-val a 15. helyért. Fernando Alonso kezdte meg a kerékcseréket a 10. körben, akit Fisichella követett. Majd érkeztek a többiek is, Montoya Button stb.. a 11. körben.

Schumacher a 12. körben járt kinn tankolni, gumijai nagyon felhólyagosodtak. Raikkönen csak nagyon lassan tudott kijönni a boxból, majd ugyanabban a körben vissza is tért, majd be is tolták a “garázsba”. Ezzel a McLaren-nél már csak 11. helyen álló David Coulthardban bízhattak.

Schumacher 16 körrel a rajt után 6,6 másodperccel vezetett, Barichello 19,7-el Alonso 29,9-el Montoya előtt. A két Ferrari szinte azonos időket autózva simán távolodott a többiektől és körözte le a mezőnyt. 23 körrel a rajt után Felipe Massa is kiállt a boxba és feladta a versenyt.

A 28. körben megkezdődtek a másik kerékcserék, az ezt követő körökben érkeztek az autók a boxba. Ezután a sorrend Schumacher, Barichello, Alonso, Montoya, Button, Sato, Pizzonia, Trulli. A 32. körben valószínűleg elektronika hiba miatt leállt Ricardo Zonta Toyotájában a motor, ő is feladta a versenyt.

Teljesen szétszakadt a mezőny, a pilóták egymástól távol saját tempóban köröztek, izgalmat számukra csak a Minardik lekörözése és a Ferrarik elengedése jelentett.

A 43. körben a célegyenes bejárati ívén megállt Jarno Trulli Renaultja, számra ekkor fejeződött be a futam. Ekkor már csak az első hét pilóta volt egy körön belül a 13. helytől hátrafelé pedig már mindenki minimum két kört kapott Michael Schumachertől. Egyedül Barichello tudta némileg tartani vele a lépést, de ő is 15 másodpercre volt a hatszoros világbajnoktól.

20 körrel a vége előtt megindult a kerékcserék harmadik sorozata, három – négy kör alatt mindenki meglátogatta szerelőit. 19 körrel a vége előtt Pantano Jordan-jében tönkrement a váltó. Ekkor a sorrend Schumacher, Barichello, Alonso, Montoya, Button, Sato, Pizzonia, Fisihchella volt.

Schumacher simán nyerte meg a versenyt, talán ez volt idei legfölényesebb elsősége. Mögötte csapattársa Barichello következett, majd Alonso, Montoya, Button, Sato, Pizzonia, Fisichella volt a sorrend.

Ezzel a kettős győzelemmel, öt futammal az évad vége előtt már megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet a Ferrari.

Sőt már Schumacher is világbajnoknak érezheti magát, hiszen már Jenson Button sem veheti el a világbajnoki címet tőle, erre csak Barichellonak van matematikai esélye. Újabb csúcsot is döntött Schumacher hiszen korábban csak maximum 11 versenyt tudott nyerni egy év alatt szemben az idén eddig szerzett 12 győzelmével.

Michael Schumacher:

“Most nem az én győzelmem, hanem a Ferrari világbajnoki címe a legfontosabb. Mindenki remekül dolgozott és az év elejei jó kezdés után sem álltunk le, ezért tudtunk a tavalyi évhez képest ilyen fordulatot tenni.”

Rubens Barichello:

“Jól indultam, ami a tegnapi esőnek köszönhető, ami lemosta a pálya koszos oldaláról is a port. Nem volt esélyem leelőzni Michaelt, de tudtam tartani a helyemet. Utána pedig a saját tempómban köröztem.”

Fernando Alonso:

“Jól sikerült a rajtom, bár Sato bezárta előttem kissé az ajtót. Enélkül még akár Rubens-t is megelőzhettem volna. Akkor talán más lett volna, így elég magányosan autóztam.”

Baumgartner Zsolt:

“Nagyon készültem erre a versenyre, de sajnos nem sikerült annyira jól, mint az időmérő. Egy elektromos szenzor hibája miatt az elején “resetelni” kellet az autót. Nagyon nehéz verseny volt. A kerékcserénél lefulladt az autó is, ezt még meg kell néznünk.”

Magyar Nagydíj végeredménye:

1. M. Schumacher – Ferrari (B) – 1h35:26.131
2. R. Barrichello – Ferrari (B) + 4.694
3. F. Alonso – Renault (M) + 44.599
4. J. P. Montoya – Williams-BMW (M) + 1:02.613
5. J. Button – BAR-Honda (M) + 1:07.439
6. T. Sato – BAR-Honda (M) + 1 lap
7. A. Pizzonia – Williams-BMW (M) + 1 kör
8. G. Fisichella – Sauber-Petronas (B) + 1 kör
9. D. Coulthard – McLaren-Mercedes (M) + 1 kör
10. M. Webber – Jaguar-Cosworth (M) + 1 kör
11. O. Panis – Toyota (M) + 1 kör
12. N. Heidfeld – Jordan-Ford (B) + 2 kör
13. C. Klien – Jaguar-Cosworth (M) + 2 kör
14. G. Bruni – Minardi-Cosworth (B) + 4 kör
15. Zsolt Baumgartner – Minardi-Cosworth (B) + 5 kör

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1. M. Schumacher 120 pont
2. R. Barrichello 82
3. J. Button 65
4. J. Trulli 46
5. F. Alonso 45
6. J.P. Montoya 38
7. D. Coulthard 19
8. T. Sato 18
9. K. Räikkönen 18
10. G. Fisichella 14
11. R. Schumacher 12
12. M. Webber 7
13. F. Massa 5
13. O. Panis 5
15. A. Pizzonia 4
15. C. da Matta 3
17. N. Heidfeld 3
17. T. Glock 2
19. B. Zsolt 1

Csapatok:

1. Ferrari 202
2. Renault 91
3. BAR 83
4. Williams 54
5. McLaren 37
6. Sauber 19
7. Toyota 8
8. Jaguar 7
9. Jordan 5
10. Minardi 1