Andy Cowell motorfőnök – akinek a Mercedes nagyban köszönheti az elmúlt évek dominanciáját – úgy fogalmazott, hogy a 2018-as motorszabályokra egyetlen szó illik igazán: az, hogy őrültség.
Az FIA a költségek csökkentése érdekében határozott az évente felhasználható motorok számának folyamatos csökkentéséről, a 2017-es négy után az idén már csak három motort lehet büntetlenül felhasználni.
“Ez az egész őrültség, mert a gyártóknak rengeteg alkatrészt kell újra legyártaniuk” – mondta Cowell.
“Legalább 80-100 motort fogunk építeni, aztán a tesztpados mérések után kiválasztjuk azt a hármat-négyet, amelynek az adatok alapján a legjobb a megbízhatósága és a teljesítményleadása.”
“Ez hatalmas költség, amelyet a gyártók nem tudnak áthárítani.”
Alain Prost, a Renault tanácsadója is úgy véli, hogy felesleges volt belenyúlni a költségek miatt a motorkérdésbe. “A Prost GP 2001-ben 23 millió eurót fizetett a motorokért, a rákövetkező évben 25,5 millió euró lett volna ez a tétel, ha életben maradunk. Jelenleg 12-14 millió euróba kerülnek a motorok, vagyis a gyártók a sokkal komplexebb erőforrások ellenére is jelentősen csökkentették az árakat” – vélekedett Prost.
