| Röviden – Kia Picanto | |
|---|---|
| Mi ez? | A Kia 2004-ben bemutatott kisautójának 2017-es, harmadik generációja vizuálisan csábító, sportos köntösben |
| Mit tud? | Apró, praktikus városi kisautó maximumra csavart vagánysági faktorral, de átlagos teljesítményű motorral |
| Mibe kerül? | A legolcsóbb Picanto 2 769 000 forintba kerül, az árlista legdrágább darabjáért pedig 4 369 000 forintot kérnek |
| Kinek jó? | Bárkinek, aki egy látványos, mutatós kisautóra vágyik, és hajlandó kifizetni a nagyobb kategóriák sávjáig felkúszó vételárat |
A Kia Picanto a kétezres évek gyermeke, 2003-ban a Frankfurti Autószalonon mutatták be az első generációt, 2011-ben jött az utód, a legutóbbi Genfi Autószalonon pedig a friss, harmadik széria. Kamaszkorba lépett tehát a típus, és a vérbeli rebellis fiatalként próbál meg kitűnni az unalmas tömegből, legalábbis így, a csúcsot jelentő GT-line kivitelben.
Nyilván nem a hormonok hóbortjának köszönhetjük a puccosan sportos felszereltséget, a koreaiak (a frankfurti tervező stúdióval karöltve) évek óta dolgoznak azon, hogy az utca embere észrevegye a Kiát, és agya automatikusan a dögös gépek kategóriába sorolja a látványt.




Ezért született a Cee’d GT-Line kivitele is, és ezért rúgják rá az ajtót a német prémiumtípusokra az év végén érkező Kia Stinger szedánnal. Ez utóbbi vérbeli négyajtós túrakupénak ígérkezik, hátsókerék-hajtással, 2,9 méteres tengelytávval és olasz gyártókat megszégyenítően dögös dizájnnal.
Így már érthető, miért készít a koreai márka egy 4,4 milliós árszintet képviselő kisautót. Színtiszta befektetés a márkaépítésbe, és ha még nem is csábítják el a Citroen DS3, Fiat 500 vásárlóit, legalább integetnek nekik, hogy helló, mi is itt vagyunk.







