A spider, más néven roadster műfaja mellett és ellen egyaránt nyomós érvek szólnak: jó, hogy szabadon hallhatjuk a kipufogó üvöltését, a motor szívászaját, de rossz, ha a tető elvesztése miatt az autó merevsége szenved csorbát. Az Audi tudta ezt, és az új generációs R8 Spider 50 százalékkal szilárdabb vázszerkezetet kapott elődjénél. Ehhez rengeteg alumíniumot használtak fel, ugyanúgy, ahogy a kupénál, így maga a váz csupán 208 kilót, az egész autó pedig 1612 kilót nyom – a kupé menetkész tömege azonos motorral 1595 kiló; a nem egészen 20 kilós különbség rettentő szerény ebben a viszonylatban.




Nagyjából ez volna az R8 Spider lényege, de azért van még néhány újdonság, amit érdemes megemlíteni. Ilyen a fejtámaszokba beépített két-két hangszóró, vagy az okostelefonos tükrözési rendszer, amely ma már alsóbb kategóriákban is magától értetődő.
Levetkőzött az Audi R8
Rég várt hiányt pótolt a második generációs R8 Spider bevezetésével az Audi. Meglepetések nincsenek, de az autó lenyűgöző.
11 fotó