Néhány nappal azután, hogy bemutatta bájos kupétanulmányát, az Opel azt is elárulta, milyen kezelőfelületet képzelt el az amúgy Genfben debütáló autóhoz. Nyomógombok egyáltalán nincsenek az autóban, helyettük egy központi érintőfelület, valamint hangvezérlés szolgál a fedélzeti rendszerek irányítására.




A digitális műszerpark nyilvánvaló előnye, hogy szituációtól függően eltérő információk jeleníthetők meg rajta, így munkaidőben, hivatalos úton egészen más funkciókat szolgál ki, mint ha a sofőr kiaknázná az egyliteres turbómotor teljesítményét – ilyenkor akár az oldalirányú gyorsulás mértéke is megjeleníthető, miközben a tanulékony agy önmagától sportosabb vezetésre optimalizálja a futóművet, a váltót. Tükrök helyett kamerák és szintén alukeretbe foglalt, kerek monitorok mutatják a mögöttes forgalmat, de az autó szóban is figyelmeztet például a holttérben lévő akadályokra. Az ülések, a kormány és a pedálok állíthatósága jóval precízebb a szokásosnál, így a vezető tényleg testre szabhatja az autót.
Űrkapszulát idéz az Opel GT utastere
Egyáltalán nincsenek hagyományos nyomógombok az Opel GT műszerfalán, csak egy tanulékony, hangvezérelt interfész.
9 fotó
