Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Az érintett Jetta TDI elnyerte az Év zöld autója díjat Amerikában. Nem tudni, mi lesz az elismerés sorsa
Szintén kétliteres dízelmotorral kapta meg az Audi A3 a Los Angeles-i autószalon átadott Év zöld autója elismerést. A motorvezérlés csak csalással tudta hozni a szabványon belül légszennyezési értékeket
Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja
Lehet, hogy a cég igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn távozásra kényszerül
9 fotó
Varga Mihály szerint már múlt héten felvették a kapcsolatot a legfontosabb magyarországi autóipari szereplőkkel. Mint fogalmazott, érzékeny területet “talált el” a botrány, hiszen Magyarországon az ipari termelés több mint 22 százalékát adja az autógyártás, és a magyar export 13 százalékát biztosítja.
Varga szerint meg kell várni a vizsgálatok és szankciók eredményét, fel kell térképezni kit és milyen mértékben érint a botrány, és csak ezután kell döntéseket hozni. Arra a kérdésre, hogy az érintett márkák kereskedését felfüggeszti-e Magyarország, a miniszter elmondta: ehhez kormányzati egyeztetés szükséges. 
Varga egyelőre nem tartaná célszerűnek ezt a lépést, tekintettel arra, hogy “jelenlegi információik szerint olyan motorok készülnek Magyarországon, amelyek nem érintettek a botrányban”. Pedig már korábban kiderült, hogy van magyar szála a történetnek, egy gyári prezentáció szerint Győrben is készültek EA189 kódjelű motorok.
VW-botrány: Magyarország nem büntet 6