Csomagolása és megjelenése egyaránt eredetinek tűnt, ára azonban alig hatoda volt az eredetinek – nem csoda, hogy mostanra a szerény becslések szerint is tízezrével áraszthatta el az ausztrál szervizpiacot az az alkatrész, amely miatt most fő a márka helyi képviseletének a feje.
A belső vizsgálatok kimutatták ugyanis, hogy a kábelköteg nem kevesebb mint négy olyan eltérést mutat az eredetihez képest, amely miatt meghiúsulhat a légzsák aktiválása – nem aranyozottak a csatlakozók, a vezeték nem rézből készült, a műanyag csatlakozókat elnagyolva alakították ki, ráadásul nem kellő erővel szorították rá azokat a kábelre.
Mindegyik gond ugyanazt a hibát okozhatja: a kábelköteg nem vezeti kellő mértékben az áramot, így hiába kellene, nem nyílik ki a légzsák.
A jó hír, hogy kizárólag olyan autókba kerülhetett a hamisított alkatrészből, amelyekben korábban már kinyílt a légzsák, ilyenkor ugyanis minden alkatrészt cserélni kell, a kábelt is. Ez viszont egyben azt is jelenti, hogy komoly mennyiségben kerülhetett beépítésre az alkatrész. Csak Ausztráliában ugyanis évente 150 000 autóban kell légzsákot cserélni baleset miatt.
A hamisítók biztosra mentek: Ausztráliában 12 éve a Toyota a piacvezető márka, így ez jelentette számukra a legnagyobb piacot. Persze nem válogatósak, a legrosszabb esetben akár más márkájú gépkocsikba is bekerülhettek a hibás, hamisított alkatrészek. Ráadásul kétféle csomagolásban hozták forgalomba terméküket: az egyik eredeti Toyota alkatrészként hirdeti a hamisítványt, a másik utángyártottként, így sem a hivatalos, sem a független szervizek ügyfelei nem lehetnek biztonságban.A hamis kábelkötegeknek nincs közük a Takata légzsákbotrányához. Arról sincs hír, hogy az ausztrál piacon kívül más területeket is érintene a hamisítási ügy.

